• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömning av grå och svartvatten

Sven-Åke Persson

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Motala
HBK-Nr
3044
Medlemskap
2024
Hej!
Mad anledning av artikeln i Aftonbladet idag, 17/7, vill jag mana alla husbilsåkare att tänka sig för!
Antalet husbilar ökar år för år. Kommuner, städer och privata aktörer är tagna på sängen, de förstår inte eller vill kanske inte förstå boomen med husbilar. Det hinns inte med att se till att det finns ställen för tömning och fyllning av våra fordon.
Detta ställer extra krav på oss som kollektiv, vi måste sköta oss! Annars blir vi portade från de ställen där vi vill vara.
Tumma aldrig på var ni får tömma och fylla!
Jag hoppas och tror att kommuner, städer och privata aktörer ser vilken potential det finns i husbilskollektivet, om vi sköter oss
och förser oss med lämpliga ställplatser där det är enkelt att tömma och fylla.
Se bifogad artikel.
Kör försiktigt!
IMG_5625.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_5625.jpeg
    IMG_5625.jpeg
    622,1 KB · Visningar: 12

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Hej!
Mad anledning av artikeln i Aftonbladet idag, 17/7, vill jag mana alla husbilsåkare att tänka sig för!
Antalet husbilar ökar år för år. Kommuner, städer och privata aktörer är tagna på sängen, de förstår inte eller vill kanske inte förstå boomen med husbilar. Det hinns inte med att se till att det finns ställen för tömning och fyllning av våra fordon.
Detta ställer extra krav på oss som kollektiv, vi måste sköta oss! Annars blir vi portade från de ställen där vi vill vara.
Tumma aldrig på var ni får tömma och fylla!
Jag hoppas och tror att kommuner, städer och privata aktörer ser vilken potential det finns i husbilskollektivet, om vi sköter oss
och förser oss med lämpliga ställplatser där det är enkelt att tömma och fylla.
Se bifogad artikel.
Kör försiktigt!
Visa bilaga 234958
Detta är inget nytt i Tanum. Tanum är kommunen som bara vill ha turister både på land och till sjöss utan att ge något tillbaka.
 
Toppen