• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömma skitburken

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Då är det bättre att tömma direkt på marken :swoon:.... För tänk dig om nu alla markägare skulle få för sig att gå ut i deras marker och njuta av alla naturens underbara dofter..... Risken finns då att han inte ser o känner lukten om du gräver ner din skit i marken.... Och i nästa sekund trampar han just där du grävde ner 20 liter.... Han kommer att sjunka djupt ner i hålet och få fullt med piss o skit långt upp....
Nä tömmer man direkt på marken så har markägaren i alla fall en chans att upptäcka det... Och sen gå runt eller rätt över... Och då blir det inte mycket dynga på stövlarna. :twitcy:
Och vi som jagar med hundar som gärna rullar sig i mög hur kul tror du vi har det när vi sitter i bilen på väg hem med denna lukt har råkat ut för det
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Och vi som jagar med hundar som gärna rullar sig i mög hur kul tror du vi har det när vi sitter i bilen på väg hem med denna lukt har råkat ut för det

Undra hur många hundskitar man har trampat på genom åren :swoon: har även fått in hundskit i hb :swoon:
Nä hur vi än gör så är det skit samma :twitcy:;)
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Ja vart påhoppad av husbilsägare när jag gick in på en offentlig toalett i Östhammars hamn.
Och tömde min toaburk...
Där ska man väl inte tömma, så vart det en diskussion om detta..
Personligen tycker jag att detta är okej...det är väl där man ska göra av sitt innehåll...eller ??
Hur gör ni ..och var tömmer ni ?
Som jag ser de så finns det tre lämpliga ställen att tömma.
Åvan som jag nämner...eller vägverkes rastplatser..och i sista hand på lämplig plats i skogen.
Leffe S
Reflektionen när man tömmer fekalier i toaletten från toatanken kommer nästan alltid och alla dessa besserwissrar
menar på att det sätter igen avloppet. Faktum är att det torde väl aldrig någonsin sätta igen ett toalettavlopp när man
häller i det som den faktiskt är gjord för att ta emot. Jag har löst det snyggt, rent och prydligt många gånger när det inte
finns andra möjligheter. Vi får väl hjälpas åt att göra det snyggt och liksom folkhälsomyndigheten informera om hur saker
och ting fungerar, kanske dags att hyra in vår eminenta statsepidemiolog. Vi är kanske några som har en del att lära vad
gäller hans verbala förmåga och att kunna hålla sig lugn och saklig i oavsett väderlek.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har också använt toaletter på rastplatser & tömt toatanken. Min åsikt är att det är OK under förutsättningen att man lämnar toaletten ren, snygg & prydlig. Toaletten är ju trots allt ämnad för urin & fekalier. Alternativet är ju att tömma i naturen vilket jag tycker inte är OK.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag har tömt i min egen toalett men då har jag dusch som jag kan spola rent med, har aldrig tömt på en offentlig toalett även om jag fick det svaret på tekniska verken i vår kommun. Nästan omöjligt att inte spilla och hur får man rent då`?
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
När jag kontaktade trafikverket med fråga om varför allt fler tömningsplatser stängs på rastplatserna fick jag svaret att det var helt OK att tömma en kassett på den vanliga toaletten.

Jag ställde samma fråga för några år sedan och fick samma svar, skriftligt. Dock med tillägget att vi måste lämna platsen väl rengjord. Så tveka inte, töm o torka upp ev spill.
 
Toppen