Sv: Tävlingar.

Ja nu är förra veckans tävlingar rättade, ibland är det svårt och ömsom lätt. Den mixade bilden var nog lite medelsvår lite mindre antal svar på den än de övriga tävlingarna, men däremot så verkade intresset för att lista ut "Kuggfrågan" var stor, ja det är ju så när man ser lite teknik och och en fråga hur, funkar det? Så blir man nog intresserad att snabbt lösa det, det återspeglar sig även om en medlem frågar om tekniska problem på sin bil, genast svarar alla som har haft samma problem och även de som har haft likartade problem den hjälpsamheten ligger nog i medlemmarnas naturliga vänlighet.
Men om jag återgår till denna veckans tävling så är jag inte "vänlig", skall sanningen fram så klarar jag inte en av dem själv, men lugn jag har facit och jag är inte mutbar, tänk bara på att just i den frågan om roulettkulan skall pi räknas som 3,2 och inte som 3,14.
En fråga denna vecka är en typisk Geocahing Mystery fråga och i stället för att hitta en loggbok skall ni hitta en ställplats genom att lista ut koordinaten och söka på Google, MapSource eller liknande och svara med att välja platsen i rullningslisten, där jag bara har lagt ut ett mindre antal alternativ, denna är kanske för lätt för er garvade geocaharna men jag tror inte ni kan låta bli att leta ändå.
Eftersom två av frågorna är lite svåra så har jag en "lätt" bil i ordets bemärkelse och ännu extra ledtråd på denna lätta bil, ett öknamn på denna bil var "världens största visselpipa" det var nog bara elakt förtal just lokalt där jag bodde, för det fanns just en sådan bil i grannskapet.
Ja lycka till ni som gillar att ha lite tidsfördriv i väntan på husbilssäsongen.