• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tävlingar: Tomten har kommit...

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
HBKtomten.gif
Tomten har kommit till vår hemsida. Det dröjde lite längre i år men eftersom vi är så många medlemmar så tog det längre tid att läsa igenom medlemslistan och kontrollera att alla varit snälla i år och tydligen har alla som är med i klubben varit det. Ni som tycker det är kul med tävlingar trycker på knappen " Veckans Tävling" i vänstermarginalen så finns "Tomtetävlingen” ihop med de andra veckotävlingarna, där kommer ev. ledtråd att skrivas in, beroende på hur duktiga ni är på att leta. Tomten kommer att byta "Ställplats" var annan dag.
Vilken "Husbilsplats" står han på i dag och i morgon ledtråd skriver jag i dag här: Var brukar han komma ifrån.
Leta i våra ställplatser så hittar ni honom, sen är det bara att gå tillbaka och välja en plats i rullningslisten, jag kan inte se vem som svarar först, utan ni rankas i en ID: nummerordning i resultatlistan och alla som svarat är med. Avsikten är ju lite att ni skall bekanta er med våran ställplatslista och se vad som finns.

F

F.d. 2692

Guest
Sv: Tävlingar: Tomten har kommit...

Nä du Postis, mej lurar du inte, tomten finns inte, det är farsan som har klätt ut sig. Får väl gå in och kolla var farsan har gömt sig.

Han lyssnar till namnet Hasse, och vet tydligen inte att jag kom på honom redan när jag var 5 år.

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Tomten har i dag förflyttat sig till en ny ”ställplats”. Hans A-traktor med husvagn gör 40 km/tim och de har kört i ca: 6 tim 40 min, hade han cyklat hade det tagit 13 tim 28 min och hade inte traktorn startat och han hade fått gå så blir det 44 tim 54 min och då hade han inte hunnit. Varifrån? Ja svaret finns under ”Veckans Tävling” där står platsen och vinnarna.
Ja tävling och tävling tanken är att ni skall upptäcka fina ställplatser till kommande resor.
sparkboard.gif
PS. Om tomten hade åkt med Dag Otto på 98 kubikaren har jag ingen beräkning på tyvärr.
Till Janne vill jag bara säga att hemma hos oss på 50-talet hade vi en riktig ”tomte” fast han hade stulit farsans sockor och träskor….

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Upptäckte i morse att Tomten hade gjort som julskinkan han hade rymt kl 01:00 i natt men jag hittade honom och han är tillbaka i tävlingen igen, han var felprogrammerad av mig i går kväll.
Har de senaste timmarna rättat förra veckans bildtävling det var kul denna vecka, många roliga svar. När jag mixade ihop Ernst Kirchsteiger och Martin Timell på bildmixen så såg det lätt ut och det var det nog, men jag trodde att stavningen till Ernst Kirchsteiger skulle vara det största problemet och ni som valde att skriva ut efternamnet gav mig en trivsam läsning ett ex E.Krisneger, men var bara E eller Ernst med så räcker det till rätt svar och 86 av 89 var rätt. Och ni tre som även svarade Opel utöver bromsbelägg eller liknande på kluriga bilden var extra duktiga. Hoppas att ni har hittat fina ställplatser i letandet efter tomten,han reser vidare i em. tror jag.
HBKtomten.gif

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

lufttomten.gif

Nu har tomten förflyttat sig, han har lite oregelbundna resvanor.

Här i Vargön har man nyligen gjort en ny rondell för att den tunga trafiken till pappersbruket och smältverket skulle få lite smidigare att komma ut och in till bruken, nu när den äntligen är klar så har man stängt pappersbruket och gjort kraftig nedskärning på smältverket och sagt upp en tredjedel av arbetsstyrkan och kör endast med en spis, nåväl rondellen är inte vacker på dagtid med en stor "skänk" mitt i men på kvällen har man röd belysning i det slaggliknande stenarna runt om "skänken" och den är faktiskt vacker speciellt vid nysnö. När jag passerade i går så var det en ny företeelse där stod en "Rondellbock" eller vad kallar man en sådan, ganska kul att folk vill roa och utsmycka samhället i juletid, mina farhågor är väl att det snart edast är rondellen kvar av smältverket och pappersbruket och grankvistarna på bocken vissnar efter helgerna , ja vi får joppas att jag har fel.
rondellbock.jpg

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Postis!
Nu har du lurat bort mej totalt.
Lite mer tips vill jag ha.
Fattar nada.:santa1::santa1::santa1:
Hoppas tomten hittar mej på aftonen.
Han får svårt,för det vet inte husbilen heller.
GOD JUL och tack för tomtejakten

Senast ändrad:
B

Båtis

Guest

Kan man inte få en ledtråd till?
Jag har letat i Sveriges alla ställplatser men inte en skymt av någon tomte. Kan han ha åkt utomlands mån tro???
Maggan:spinny:

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Näää. ge inte upp så lätt: Var har man en årlig galopptävling som är berömd......tror jag?
Nu blir tomten kvar tills i kväll för han har inte haft så många besök än.

F

F.d. 7569

Guest

Har flyttat mitt inlägg till en egen tråd.

Senast redigerad av en moderator:

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Aj aj har Tomten blivit övergiven i Tomtetävlingen under "Veckans Tävling", en ledtråd utformad så att den inte poppar upp så fort man söker på nätet: Många Jukeboxar?
sparkboard.gif

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Oj OJ Tomten har slarvat hela natten han kom just nu hem, och då hjälper inga ledtrådar i världen, jag får be på Tomtens vägnar om ursäkt, han kanske sov på slottet och inte hittade till ställplatsen i natt efter festen. Ursäkta säger tomten.

guitarr.gif

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Hej
Äntligen, hur f-n skall man kunna tro på tomten efter en sån här natt.
God Jul

Janne

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Postis!
Nu lär väl inte tomten komma på flera ställplatser för detta år.
Han måste väl sköta sitt jobb imorgon.
Stort TACK för en givande tomteresa.
God H-jul
&
Gott Nytt År

Eva & Hasse HBK 9

Toppen