• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tätning tvättrum Adria Coral

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Har en Adria Coral 690. I tvättrummet mellan handfatsbänk och väggar finns ingen tätning vilket betyder att allt vatten som hamnar utanför tvättstället rinner ner mellan bänk och vägg eftersom man sällan står absolut plant. Badrummet ser lika ut i de flesta modellerna från 2008 och några år framåt. Konstigt att man inte tänkt på detta ända sedan jag köpte bilen ny 2008. Drog en siliconsträng mellan bänk och vägg. Är det bara i min bil man "glömt"detta eller är det samma sak med era Adria. I köket har man tätlist.
Håkan
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Tätning tvättrum Adria Coral

Det är samma utförande i vår bil från -08.

Jag är tveksam till användning av silicon eftersom det brukar lossna efter en tid. Det finns andra fogtätningar som är bättre lämpade i fordonssammanhang.
 

GertP

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1871
Medlemskap
2024
Sv: Tätning tvättrum Adria Coral

I våran Adria -08 var det likadant, drog dit en silikon sträng -10 som fungerar alldeles utmärkt än idag
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.772
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Tätning tvättrum Adria Coral

Våtrumssilikon eller Casco Marin & Teknik fungerar båda utmärkt. :)
 
Toppen