• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Täta sprickor

F

F.d. 17034

Guest
Hej Alla !
Har tänkt täta synliga sprickor runt fönster - kaross . Någon tidigare ägare har kladdat
med silokon som har spruckit . Har handlat "sikaflex" efter tips i forum . Min undran
är jobbar man med detta tätningsmedel på samma sätt som silikon , och måste all
silikon bort först . Nästa fråga finns det något bra medel för att få bort gammal silikon ?:)
Bosse med snigeln
 

Kjellberg

HBK Medlem
Inlägg
219
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2024
Sv: Täta sprickor

Jodå tyvärr måste allt silicon bort det finns inga genvägar annars blir det inte bra.Det finns siliconborttagare såg det själv hos en glasmästare som bytte vindrutan tyvärr lade jag inte produktens namn på minnet,läste bara varningstexten om god luftväxling o.s.v. Kolla med din närmaste glasmästare så får du nog veta var du ska få tag i produkten

Kjellberg
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Täta sprickor

Ren alkohol fungerar och även kemisk ren bensin men först måste all silicon bort mekaniskt. Använd aldrig silicon på fordon och båter. Möjligen i köket och badrummet men då ska det vara övermålningsbar.
 
F

F.d. 17034

Guest
Sv: Täta sprickor

Tack för hjälpen och snabbt svar . Skall prata med Glasmästarn .
Bosse
 
F

F.d. 17034

Guest
Sv: Täta sprickor

Tack för alla svar !
Skall prova med Biltemas silikonborttagare , lite skrajsen för aceton vet at det är
effektivt . Vi är ganska nyblivna ägare till en gammal husbil , men vad roligt det
är att vara medlem i denna klubb . Har blivit beroende av att titta på alla trevliga
inlägg på olika delar av forumet . Hoppas man träffar er medlemmar under resor
nästa sommar . Har ställt undan bilen nu för att göra den helt klar inför nästa säsong.
Inga stora saker lite tätningar , växla om femman ( skall försöka själv ) har jobbat
många år som mek . Jobbar nu mest med kund och papper . Men det kliar i fingrarna
nu efter husbilsköpet .
Tack Alla
Bosse o Fanny;)
 
Toppen