• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tänkvärt om HBK i debatten

D

Deleted member 11118

Guest
Jag gillar HBK o all den hjälp man får av allehanda slag. När jag nu på morgonen på Ullareds camping gick ur med hunden, räknade jag husbilarna c:a 70 st, såg 4 HBK bilar. Då funderade jag hur debatterna går i olika frågor. Kanske inte så konstigt folk o många kommuner reagerar mot husbilar som de gör. Vi är i minoritet i husbilssverige, det räcker inte att endast vi uppträder korekt alla andra måste också göra det. Är vi c:a 60.000 husbilar finns det mycket att jobba på. Medlemsvärvning på Ullared vore något.

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Tänkvärt om HBK i debatten

Vi är också här i Ullared...
Men vi vill inte klistra på husbilsklubbs-märket av diverse anledningar.. Bla det är inte snyggt med klistermärken på bilen
Så det är säkert många fler medlemmar här nu...som tänker som vi

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

60.000 svenska husbilar varav 10.000 HBK-medlemmar. Till det kommer det massor av husbilar från andra länder med sina traditioner.

Vi får det inte lätt. :)

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Vi är också här i Ullared...
Men vi vill inte klistra på husbilsklubbs-märket av diverse anledningar.. Bla det är inte snyggt med klistermärken på bilen
Så det är säkert många fler medlemmar här nu...som tänker som vi

Vill inte heller klistra nåt på bilen, men tycker det är trevligt att träffa på klubbmedlemmar när/där man stannar. Alltid trevligt att hejja och prata en stund. Går bra att ha en skiva med klubbmärket på och sätta i fönstret t.ex. Eller göra som jag, har satt fast det på passagerarsidans solskydd. Fäller jag ner det syns märket bra.

F

F.d. 55451

Guest

Hejsan i denna tråd - jag tyckes att förstå. :)

Lite ord nästan direkt från hjärtat.
Trots många dåliga tankar om HBK sidan 2007-01-01, så jag håller mina lilla husbilsklubbs-märket på den bakre stötfångaren som den endast.

Det finns upp-och nedgångar i alla forum - dumma idioter och mycket mer, och jag försöker ibland att förstå det - för verkligen HBK är definitivt en bra forenig.
Tyvärr har jag inte mycket att prata om det här i Danmark.
Några svenskar i HBK har varit mitt bra stöd och jag säger tack.
Förtvivlan stör mig hårt ibland.

Jag ser en långsamt växande tillströmning av danska medlemmar - men tyvärr vågar de nog inte skriva så mycket.
Visst, jag är också i de flesta NMC forum genom DACF, så jag är orientert.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen