• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tänk vad snön kan ställa till det

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025
Sv: Tänk vad snön kan ställa till det

Det ser inte alls bra ut. Hoppas att försäkringen gäller. Ta gärna en bild så man ser hur mycket snö ni har på taket.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Saknar skrivbara ord:mad: :msn_devil::mad: Nu gäller det att få fart på plåtslagarna innan tjälen gått ur marken!!!

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja vi hade det ena försäkrat så det har löst sig inget går att laga möjligen det man sitter ute i, men hela bakkroppen är kass på amphibian planet finns nog inga reservdelar till ett så pass gammalt plan.
Vi får se eller rättare sagt gubben får se vad det blir kanske en motorseglare vem vet, när det är dags för junis att flyga sådana.
Tråkigt när sådant händer o en jädrans massa jobb med försäkrings bolag o HITTA ett annat.
Esbjörn det är duk i kroppen så det får väl bli soptippen.
Det är klart med försäkringen snabba puckar tog 1 dag bara.

Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Hej! Vicket elände! Taket är väldigt stort antar jag.

Hur mycket snö kan man ta emot. Vi får snart gå i ett dike fram till ytterdörren.
:snow-icon:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Ni är bara tilllfälligt groundade pga snö. Våren kommer snart och ni är i luften igen:santa1:

Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

ajajaj , det var ju ingen höjdare .... Jag har varit uppe på vårat altantak och utbygget och skottat ner snön men det är inte vidare när det rasar .

Hoppas allt går att fixa och så länge det inte är personskador så är det ju "bara" pengar och material som behövs .

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Herre min skapare vilket elände.
Hoppas flygplanet har EAA försäkring för då löser det sig snabbt. Reservdelar finns säkert att tillgå. Det blir ju bara en massa jobb i alla fall.
Hoppas att allt löser sig på bästa sätt.
God fortsättning
Hälsningar Bror

Toppen