• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tänk så olika....

F

F.d. 25491

Guest
det kan vara angående ställplats. Vi stannade till vid en statoilmack i norra mellanSverige på kvällen (sent) för att fråga om de visste något om någon bra övernattningsplats. Vi blev hänvisade till en trevlig plats på mackens område i dess utkant med rastplatsmöbler och lite träd o grönt. Vi frågade förvånat, -får vi stå här? Vad kostar det? Mannen svarade, självklart får ni stå här och toaletter har ni därborta, det kostar ingenting. Vi såg troligen ut som fågelholkar för han förklarade att husbilar i regel är bra kunder de handlar i affären och tankar sina bilar så han tyckte att förbjuda övernattning skulle vara som att såga av den gren man sitter på. Tänk om, bara tänk om lite fler kunde se det som han såg det, så mycket enklare vårt liv skulle bli. Självklart handlade vi i affären och vi tankade även bilen.
:)

F

F.d. 55256

Guest
Sv: Tänk så olika....

Har stått många nätter bakom mackar, både i Danmark och Tyskland, har aldrig blivit nekade när vi frågat. Självklart har vi tankat vid macken, men betalning har det aldrig varit fråga om.
Ove.G

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Tänk så olika....

Hej.
Vi var utan friskvatten på Gotland för ett par år sedan! Iom att vi åkte tillsammans med ett par i en annan husbil som är mångåriga Gotlandshusbilsturister, så blev det mycket fricamping!

Nåväl, åter till vattnet!
Vi for in till en mack och jag gick in och köpte en dosa snus! Betalade med en hundring och sa;
Det är jämnt! Jo, ni har inget vatten vi kan få till våra husbilar?

Inga problem, blev svaret!

Så enkelt kan det vara!!

Toppen