• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tänk om man skulle skriva det man tänker.....

Linder

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2025
Sv: Tänk om man skulle skriva det man tänker.....

...så är det, de andra skulle inte göra något!

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Det finns tre grupper i samhället som nästan alltid får stå oemotsagda. Resten får finna sig i att leva under pekpinnen..

/M

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

En del inleder numera med "detta är ett positivt inlägg".

Då har man talat om att man är snäll, blyg och tillbakadragen.

Om du inleder så Jappe så kan du nog skriva det du tänker.

:rolleyes:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Då skulle väl moderatorerna få fullt upp!

Jappe

Då skulle det bli kaos. Du har ju under åren börjat tänka mer före än förut...:)

Men va fan! Vi måste ju få lite roligt också...:D

trash-300x300.jpg

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Det här husbilsforumet har inte bara hjälpt mig när jag skulle köpa min husbil för några år sedan. Har lärt mig massor om olika saker OCH fått mig många skratt och ibland har jag slagit mig för pannan när jag läser en del inlägg.
Somliga är rent korkat snarstuckna och läser/tolkar inlägg o svar som f*n läser bibeln. Tål man inte mothugg ska man inte ge sig in i leken. Det går faktiskt att låta bli läsa de trådar man ogillar och man behöver inte alltid kasta sig över tangentbordet när man är i affekt.

Själv gillar jag att det är lite "högt i tak" här inne. Egentligen är det en härlig blandning av både folk och tyckande.

Har svårt låta bli att läsa Dina inlägg Jappe, dom har roat mig åtskilliga gånger så jag ser fram emot många fler! :msn_flower:

Kontentan är att jag gillar det här husbilsforumet med dess blandning av allt från gedigen kunskap och t.o.m. ner till ren sandlådenivå ibland :D

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Epa-traktorerna är nog de trafiksäkraste fordonen som finns. Kan inte minnas att jag hört talas om någon singelolycka, ingen olycka överhuvudtaget.

Kvinnliga bilförare (menar kvinnor) i alla åldrar bidrar också till mycket få olyckor.
Medelålders män, 60 - 90 är också mycket sällan inblandade i olyckor. En del som närmar sig 90 brukar ibland ta sig upp på motorvägen via nedfarter. Ett konststycke i sig men det leder sällan till någon olycka.

Minns norrmannen som körde mot trafikriktningen och hörde på bilradion en varning om att en bilist körde på fel sida på motorvägen. Han utbrast "en, det är ju massor".

Om statistiken är korrekt skall förare mellan 18 och 59 år ha bisittande övervakare.

:mcride:

F

F.d. 55602

Guest

Cogito, ergo sum. Alltså: Jag tänker, alltså är jag. (Cartesius)
Så fortsätt att tänka, annars upphör du, och framför allt, sprid dina tankar och skit i moderatorerna!
rutnanny

H

Husbilgolf

Guest

Epa-traktorerna är nog de trafiksäkraste fordonen som finns. Kan inte minnas att jag hört talas om någon singelolycka, ingen olycka överhuvudtaget.

Kvinnliga bilförare (menar kvinnor) i alla åldrar bidrar också till mycket få olyckor.
Medelålders män, 60 - 90 är också mycket sällan inblandade i olyckor. En del som närmar sig 90 brukar ibland ta sig upp på motorvägen via nedfarter. Ett konststycke i sig men det leder sällan till någon olycka.

Minns norrmannen som körde mot trafikriktningen och hörde på bilradion en varning om att en bilist körde på fel sida på motorvägen. Han utbrast "en, det är ju massor".

Om statistiken är korrekt skall förare mellan 18 och 59 år ha bisittande övervakare.

:mcride:
Fel! Det var en svensk i Norge!:)

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det är kul med "Norgehistorier", samma berättelse blir "Sverigehistorier" i Norge - så visst är vi lika, vi "broderfolk". Stackars danskar dem är det ingen som berättar roliga historier om. :confused:

Danskarna förlorade Skåne (Öst-Danmark) i Roskildefreden, nu håller de på att köpa det tillbaka sommarstuga efter sommarstuga. :)

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jappe, det är väl klart att du skall skriva vad du tänker & vill "lufta" med oss andra. Jag hoppas verkligen att du inte tacklar av & slutar med dina inlägg. Jag håller med Majzzan till fullo, åtskilliga gånger har du lockat till skratt & eftertanke för att inte tala om dina reseberättelser & upplevelser i Spanien.

:)Bennie:)

F

F.d. 25045

Guest

Om man alltid skulle tänka innan man pratar o skriver något så blev det kanske inte så mycket skrivet o sagt, det blev nog mycket tråkigare då.

Toppen