• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tänk om jag hade vetat det jag vet om husbilar i dag...

F

F.d. 52986

Guest
..........då hade jag köpt en mycket större integrerad, dubbelgolv,vattenburen värme o.s.v. Tänk om.... då hade jag köpt en mycket mindre halvintegrerad med enkelgolv,luftvärme o.s.v. Följer intresserat husbilar till salu på "Blocket".I HBK finns säkert flera bilar som saluförs av medlemar.Det kanske är läge att byta bilar klubbkompisar emellan?

Senast redigerad av en moderator:

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Tänk om jag hade vetat det jag vet om husbilar i dag...

Det är som att bo i hus eller lägenhet, tredje eller fjärde börjar man hitta det man vill ha. Vi började men att hyra, har sedan dess haft från 5,95 m då två vuxna två barn. Vad hände sedan nu är vi 2 vuxna + hund 8,60.Ja 15 år. Kan vara att den används året om då vill man ha plats även inomhus.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hej Aligådd
Hoppas att dina batterier m.m. fungerar och att du är nöjd! :)

Gällande våra bilar...
Jag har haft några stycken, från "Folka"buss, Cheva Van, via turnébuss till 6st av det vi i HBK benämner husbilar...

Funderingar på att byta beror inte alltid på mer kunskap om våra fordon!
Tex. själv pga. ändrade fam. omständigheter är nu min bil för stor...

Så... Visst, din tanke om oss medlemmar & byten emellan är god!

1.jpg

F

F.d. 29775

Guest

Kanske vi hade tur.
Hittade rätt husbil från första början i 2007.
Har naturligtvis tittad på massor av husbilar sen dess men inte hittad nån som kommer bara i närheten av vårt behov.
så vi hoppas vår bil håller i många år:yes:

F

F.d. 50069

Guest

Smart tanke detta med att byta husbil inom klubben:yes:

Livet förändrar ju sig hela tiden faktiskt!

Jag ser bara på frugan och mig egentligen.

Efter att vi har avverkat över tio husbilar genom åren så kände vi för två år sedan att en husbil som endast passar oss två vore optimalt.....

Tjoop och en Eriba med Qweensbed (stavning?) vore perfekt:)

MEN MEN, nu plötsligt så är det flera barn barn på G..........
Självklart så skall dessa med oss ut på äventyr (kan bli skoj med vattenland igen;)) , så nu börjar tankarna snurra mot en helintregerad igen.........

Tänk finurligt det vore om nån då tycker att en halvintregerad slimmad sak vore bra nu när inte ens barnbarnen VILL följa med längre, och tycker att nuvarande husbil känns lite onödigt stor!!!!!!

Som grädde på moset så slipper man ju ge några handlare tjocka buntar av tusenlappar.

Visst vore det smart?

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Den möjligheten finns ju redan. Det är bara att lägga upp en annons under säljes och i den beskriva vad du vill/kan tänka dig som inbyte.:) Sedan startar förhandlingen

F

F.d. 52986

Guest

Hej Bestliner.
Annonsera har gått trögt.Tänkte att många inte vågar att komma med förslag på byte.En liten knuff kanske skulle hjälpa?Du må tro att jag är avundsjuk på din fina bil,
men den är ju så ny så den byter du säkert inte.Skiljer även för många tusenlappar för min plånbok.Kanske någon annan med en lite äldre åtta meters helintregrerad som vill " byta ner sig ".Min bil finns bland annonserna.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej Bestliner.
Annonsera har gått trögt.Tänkte att många inte vågar att komma med förslag på byte.En liten knuff kanske skulle hjälpa?Du må tro att jag är avundsjuk på din fina bil,
men den är ju så ny så den byter du säkert inte.Skiljer även för många tusenlappar för min plånbok.Kanske någon annan med en lite äldre åtta meters helintregrerad som vill " byta ner sig ".Min bil finns bland annonserna.

Hej
Människans strävan till något bättre än det man redan har är nog en av våra djupaste instinkter. Bilen jag har idag är min fjärde och den hade jag glädjen att kunna utrusta som jag ville ha den. Fick mycket hjälp av detta forum. Tack Jag är idag jättenöjd med bilen men också jag drömmer om något ännu bättre. Det vore kul med någon meter till i längd och kanske ett garage för en liten extrabil. En Morelo eller Concorde på MAN chassi är min dröm men dit räcker inte veckopengen idag. Varje gång jag skrapar en trisslott känner jag att det är nära men tyvärr har det stannat där. Drömmar håller dock människan vid liv så jag får fortsätta hoppas och fram till dess vara nöjd med Sunlinern men en dag så djäklar....:)

Nevisen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025

Fortsätt hoppas Dreamliner och alla ni andra. Plötsligt så händer det.
För någon månad sedan lyckades jag skrapa fram 3 tv-apparater på triss, så dom lotterna existerar verkligen. Dock lyckades jag inte välja "rätt" lott i tv-skrapet, men jag är ändå tacksam till de 50000 jag vann, tillsammans med andra sparade pengar blev det ju grundplåten till den husbilen jag köpte för 1 månad sedan....

Bara känslan av att sitta med en lott med 3 tv-apparater kan jag inte beskriva, händer 5 personer per 2 minjoner lotter, men det kanske är just du nästa gång???

F

F.d. 52986

Guest

Grattis till den vinsten!

Toppen