• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tändningslåset glappt ?

F

F.d. 1406

Guest
Chassiefabrikat: Volkswagen
Chassiemodell: Lt 35
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: lt35
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Niesmann
Husbilsmodell: clue
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Motor
Hej
Kommer med mina funderingar igen !
Jag tror tändningslåset är glappt.. OM det är det , kan det vara anledning till att "bil" startbatteriet dras ur all ström ?

Har haft lite hjälp här o mätt och trixat.. så tror inte de e nåt från själva bodelen som drar ur batteriet...

Och när man står stilla o har elkabel till husbilen.. kan man inte koppla på nåt sätt att även startbatteriet till bilen laddas ?

:spinny:

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Hej.

Synd att du inte bor nära mej (Järfälla) för då hade jag kunnat jälpa dej, kanske någon annan HBKare i din närhet. Laddning från inbyggd laddare till startbatteri om det inte redan finns i bilen är billigt och lätt ordnat, Skiljerelä/Diod.
Men om det är en fabriksbygd husbil Niesmann borde det finnas redan.
Kanske något fel typ Säkring kabel mm.

Hälsningar

Jägarn :spinny:

F

F.d. 24718

Guest
Hej,
såg att du bodde i Ånge kommun. Ett tips från mej.
Ånge är väl inte alltför långt från Sundsvall och en firma som heter Åströms Fritid. http://www.astroms.y.se/
Dom är väldigt trevliga och väldigt hjälpsamma. I och med vårt behov av att utrusta vårt "monster" har dom lämnat ovärderlig hjälp som sparat många timmar och en massa funderande.
Fråga efter "Lasse". Han har lång erfarenhet av det mesta tydligen.

Lycka till.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Är bilen en ombyggd LT35 som har haft säten i bak förrut kan det vara samma som på en Transporter ? Då så finns det en cirkluationspump för kylvattnet som sätter lite extra fart på varmvattnet till elementet för baksätespassagerarna och det reläet har hängt sig på ett par som jag känner .
Jag ryckte ur reläet på den ena för det hängde sig bara .....

Toppen