• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Täcka parabolen vid vinteruppställning?

roker

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Hej alla kunniga. Vi har köpt en knaus van ti , avsedd för den tyska marknaden, den är utrustad med en oyster parabol 60 cm. hur gör man till vintern ? skall den täckas över , eller skyddas på annat sätt, baksidan som ligger upp mot himlen är ju utformat som ett kar, jag vill inte täcka med helkapell eftersom solpanelen ska underhållsladda vid solsken, hur gör ni som har bilen utomhus otäckt på vintern, tacksam för svar.
mvh . Rolf Lind, Roker.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Jag har väl iofs ett annat fabrikat av parabol, men eftersom den inte samlar på sej regnvatten så utgår jag från att den har lämplig dränering. Den har stått ute denna "vinter" utan problem.

/Ingvar
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Staga upp parabolen på undersidan med en bit frigolit (eller liknande). Detta för att avlasta parabolen från för mycket snö. I övrigt behöver du inte göra något mer.
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Tackar för svaren, för övrigt så fick vi kanonbild på tv, canal digital HD depositionskort med fria kanaler. Thor sat.
 
Toppen