Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
På förstasidan finns en svart ruta "Visa/dölj medlemsinfo". Är det inte meningen att den ska "kommas ihåg"? Som det nu är så måste den bokas av varje gång man loggar in.
Har en undran. Är mest intresserad av forumet till vardags. I det gamla forumet såg man genast hur många inlägg som var olästa detta var mycket bra. Vidare så hoppar inte alla inlägg till sist lästa utan dom börjar om från börja med kanske 10 sidor gamla inlägg. Inte bra!På förstasidan finns en svart ruta "Visa/dölj medlemsinfo". Är det inte meningen att den ska "kommas ihåg"? Som det nu är så måste den bokas av varje gång man loggar in.
Edit: Jag upptäckte precis nu att det inte längre fungerar att länka från Excel;
(Notera, jag var tvungen att peta in ett blanktecken i http så att inte xF tar det som en riktig länk).
- Följande länk fungerar inte:
- htt ps://www.husbilsklubben.se/forums/threads/lapplands-l%C3%A4n.592/page-2#post-917312
- Däremot t ex:
- htt ps://www.husbilsklubben.se/forums/
Måste vara ett Excel-fel, det fungerar perfekt om jag i stället klistrar in länken i en webbläsare.
Märkligt - Är det samma fel du åker på?
Tack för dina svar. Har bara en fråga kvar Hur ändra jag mon startsida till Forumsidan. Tack på förhandSka försöka svar på dina synpunkter ..
Se hur många olästa inlägg man hade? Om man går in på Forumsidan (eller startar på den, du kan ju bestämma vilken sida din webbläsare ska starta på) kan du klicka på Olästa inlägg till vänster på den vita menyraden, undermenyn under den blå menyn: Då får du upp de senaste av dej olästa inläggen. Längst ner på sidan ser du hur många de är (tryck End på ditt PC tangentbord, Mac känner jag inte till, på mobil/tablet får man nog scrolla gissar jag)
Börjar om från sida 1/från början: Det är väl när det inte finns några olästa inlägg? Botemedlet/trixet är här att klicka på datumet längst till höger i trådsammanställningen (under användarnamnet) för den tråd du vill se, då kommer du till det sista/senaste inlägget
Dyker upp sidor som inte innehåller nya inlägg: Samma metod som ovan, antingen välj Olästa inlägg om det är det vill se, eller klicka på datumet på det senaste inlägget i trådsammanställningen för att komma till det allra senaste.
Hoppas det det svarar på dina frågor, dvs om jag förstod vad du menade?
Vilken webbläsare kör du? Chrome, Edge eller Firefox?Tack för dina svar. Har bara en fråga kvar Hur ändra jag mon startsida till Forumsidan. Tack på förhand
Chrome använder jagVilken webbläsare kör du? Chrome, Edge eller Firefox?
Jo, det är meningen. Felet är anmält, problemlösningen pågårPå förstasidan finns en svart ruta "Visa/dölj medlemsinfo". Är det inte meningen att den ska "kommas ihåg"? Som det nu är så måste den bokas av varje gång man loggar in.
Vad jag förstår måste du bli medlem, se "Använda Husbilsklubbens rabattavtal" i bilden nedan:
Du måste vara medlem för att kunna se och ta del av förmånsavtalen.
Men jag är inte riktigt säker, så jag ropar på @Robert-110 !
Klas' (4 JO) misstanke är att det kan bero på teckenkodningen i Excel (åäö i detta fall). Länkarna fungerar ju t ex omDet blir samma sak i Word - däremot funkar det i Outlook...
Tror dock inte på slutsatsen att det är ett Excel- (eller Word-) problem.
Det fungerar från både Word och Excel med länkar till "öppna forum". Är det kanske kopplat till inloggningsproblematiken eftersom länken går till info som kräver inloggning? Man får f.ö. samma svar från Excel om man klickar på en länk till gamla forumet...
Det enklaste sättet i Chrome ...Chrome använder jag
Klas' (4 JO) misstanke är att det kan bero på teckenkodningen i Excel (åäö i detta fall). Länkarna fungerar ju t ex om
Jag har letat länge, men ger mej inte!
- Man kör Excel Online (min excelfil ligger på OneDrive)
- Man kopierar länken och klistrar in den i en webbläsares adressfält
Klas' (4 JO) misstanke är att det kan bero på teckenkodningen i Excel (åäö i detta fall). Länkarna fungerar ju t ex om
Jag har letat länge, men ger mej inte!
- Man kör Excel Online (min excelfil ligger på OneDrive)
- Man kopierar länken och klistrar in den i en webbläsares adressfält
Jag har tigit länge nu ville testa ordentligt först.
På något sätt känns det här som början till slutet, saknar inlägg av kunniga personer som skrivit mycket tidigare.
Sitter man som många med ett långsamt bredband så är det lång tid mellan sidorna.
Vem har bestämt att man ska försämra VÅR sida det var bra som det var byt tillbaka fort innan vi tappar medlemmar, jag förstår att det var ett smart drag att göra det när alla medlemmar betalat men så kommer inte ske nästkommande år om det ser ut så här.
Är det en koppling till facebook det handlar om??
Bengt Andersson fd datalärare.