• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synliga reglar utsida plåt

SunlightA72

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
34076
Medlemskap
2024
Hej,

vet att det förekommer men kan ändå inte släppa det helt; på vår nya Sunlight syns många reglar som skåp, kök mm är monterat i på insidan, man ser helt enkelt profilen från utsidan.

Noterade så sent som idag att det är som en bula inifrån i den släta plåten, inget som kanske är livsavgörande men bör man acceptera sånt? Vad har ni för erfarenheter på era bilar och skiljer det berodde på modeller?

/Robert
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.156
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej,

vet att det förekommer men kan ändå inte släppa det helt; på vår nya Sunlight syns många reglar som skåp, kök mm är monterat i på insidan, man ser helt enkelt profilen från utsidan.

Noterade så sent som idag att det är som en bula inifrån i den släta plåten, inget som kanske är livsavgörande men bör man acceptera sånt? Vad har ni för erfarenheter på era bilar och skiljer det berodde på modeller?

/Robert
Jag hade aldrig accepterat detta...
 

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
292
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Det høres veldig merkelig ut, jeg hadde aldri akseptert noe slikt. Når kjøpte du bilen, og har du noen bilder?

Har observert flere nyere bobiler hvor bilsidene ikke er så jevne som de burde være, men har ikke tenkt noe mer over det før jeg leste innlegget ditt. Min bil fra 2004 har ingen slike kosmetiske feil, og jeg hadde heller aldri kjøpt en bobil med slike skavanker.
 

SunlightA72

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
34076
Medlemskap
2024
Hej,

jag tror inte jag är den ända då jag sett mer eller mindre samma sak på många husbilar, tror det handlar om hur mycket det är.
 
Toppen