• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Synd att vintern är slut i södra Sverige....

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Fy vad tråkigt att snön och isen är borta....:mad::mad::mad::mad: lerigt ute och plusgrader, blää!!

I den bästa av världar kommer snön och kylan i november och varar till sista mars här i Halland...

Tur att vi har bokat in hos på Hulbak camping I Hemsedal, Norge till påsk, tio dagar med längdåkning, alpin åkning, turåkning med skidbestigning, test av deras nya skridskobana och kanske lite prova-på isklättring...kanske är jag nöjd med vintern efter detta...:D:D:D...f
/Ludde

F

F.d. 2591

Guest
Sv: Synd att vintern är slut i södra Sverige....

Hej

Bläääääää för vintern, nej de som vill ha detta lappmögel och kyla , åk upp till eländet.

Tänk så olika vi människor är, och tur är väl de

Stig B.

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Hej! Jag tycker att det är hur skönt som helst att vi äntligen ser en skymt av VÅREN!
Husbilen ska plockas ut och att vi får ge oss ut på vägarna igen, så fram med våren!!

mvh Birgittha och Mats i Euran
icon14.gif

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Håller med de två föregående...härligt att våren börjar göra sig påmind!

De som gillar snö & vinter kan använda sig av norra delen av landet lämpligen norr om Östersund...så har vi Norrland till något också.

//Tommy

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

De som gillar snö & vinter kan använda sig av norra delen av landet lämpligen norr om Östersund...så har vi Norrland till något också.

//Tommy

Erfarenhet är att veta en massa saker som man inte bör göra!
:mh4: Tommy & Lotta :mh4:

Sponsar du med lite diesel då? :D

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

//Tommy

Erfarenhet är att veta en massa saker som man inte bör göra!
:mh4: Tommy & Lotta :mh4:

Sponsar du med lite diesel då? :D

Näpp, den är så billig nu så den får du tanka själv.

//Tommy

T

Teddi

Guest

Fy vad tråkigt att snön och isen är borta....:mad::mad::mad::mad: lerigt ute och plusgrader, blää!!

I den bästa av världar kommer snön och kylan i november och varar till sista mars här i Halland...

Tur att vi har bokat in hos på Hulbak camping I Hemsedal, Norge till påsk, tio dagar med längdåkning, alpin åkning, turåkning med skidbestigning, test av deras nya skridskobana och kanske lite prova-på isklättring...kanske är jag nöjd med vintern efter detta...:D:D:D...f
/Ludde

ingen håller med dej ludde,, men lugn,,ja är med till viss del,,vi är ju kommunkompisar ock klubbkompisar,,ja missa skärsjön för ett tag sedan,,bilen frös fast,, samtidigt hade ja ju för stora fötter till egons skridskor,,,så de kanske va tur att de blev som de blev,:D,

,,men va gör de ludde,,
vi satsar på smarholmen i stället till våren,,ock hoppas på de bästa,, då tänker ja nykokt krabba--färska havskräftor,,(känner en i MARK som gillar de):D ock förhoppningsvis lite färsk makrill,

vi hörs,,,teddi,,,

F

F.d. 52943

Guest

Det är väl delvis en generationsfråga. När vi var lite yngre och starkare var det häfttigt att åka utför. Numera lockar våren mera...............
Vi har nog blivit gamla...........

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jaja, vänta bara tills ni får se mina bilder och äventyrsfilmer från Hemsedal :cool: då ser ni hur kul det är med is och snö jämfört med lera och regn...
Tack för erat stöd Montreal och Teddi....:D:D

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej jag håller med Ludde själv åker vi till Ylläs och Levi under påsken efter påsken kör vi upp till Kilpisjärvi (i Finlands arm där Sverige Norge och Finlad möts)
Nu är vi på dans med Elisas i Nykarleby (De som vann danskampen)
Ha de paffw

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Här nere i syd slipper vi leran, här är mest sandmark.
Perfekt vinter i år enligt min mening, har inte ens ställt av husbilen *L*
Massor med gröna blad på den vilda kaprifolen i skogen, kunde jag
konstatera under rundan med hunden igår. Tillsammans med sol och
fågelkvitter gav det härliga vårkänslor!
Sååå nääää, det är inte ett dugg synd att vintern är slut :D
Kaprifol120301.jpg

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jamen om vintern försvinner i mitten på februari, så är det lerigt, geggigt, brunt och tråkigt fram till början på april. Då kunde det lika gärna varit snö och kallt, det blir så mycket ljusare och härligare då!

/Ludde

Vi har precis idag varit och handlat mera skidgrejor så det får nog bli en sväng upp till snön redan nästa helg! :):):yes:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Den här tiden, vårvintern, är nog den bästa tiden här hemma. Och den tid på året då husbilen kommer mest till användning; fisketurer till närliggande rödingvatten några gånger per vecka eller, som i går, skidutflykt i fjällen eller bland öarna på Näktens eller Storsjöns isar. Vilket ger väl så mycket fjällkänsla med Oviksfjällen vid sjöstranden.

Detta går iofs klara utan husbil, men den fyrhjulsdrivna bilen tar sig fram överallt och är en utmärkt rast och värmestuga även då man inte övernattar.

idag högtryck, molnfritt och i det närmaste vindstilla. Några minusgrader på morgonen men dagen kommer att bli varm med dagsmeja. Trots blidväder i början av veckan fortfarande mer än halvmetern snötäcke. och än är det mer än en månad kvar till dess den meteorologiska våren kommer till centrala Jämtland.

Det är detta man väntar på hela den långa mörka vintern!

Bifogar ett par bilder där hustrun åker skidor på sjöisen i slutet av mars för något år sedan.

CIMG0004.JPG

CIMG0009.JPG

aake

F

F.d. 29841

Guest

Hej Ludde
Håller med dig för en gångs skull. Härligt med vintern, då är alla sommar HB:ar på logen.
Lite folk på Campingarna, inga köer på vägarna,ingen risk att det är någon HB med svag motor i förhållande till HB :s storlek.
Det räcker med de som står här i Mora med vintertäcken.,å immiga rutor.
Ha det bra i Norge.
Å du det går ju inte att åka skidor på sommaren, så vist har vintern sin tjusning, tycker vi båda.
/Vidhem

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Det tycks inte vara mycket till vår söderöver.
Jag håller precis på att packa inför resa till Heimsheim, utanför Stuttgart, där jag skall kika på lite en lite större fyrhjulsdriven husbil på tisdag. Enligt yr.no så blir det minusgrader, men +2 sent på em.
Uppenbarligen inget problem att resa i mina vinterkläder.

aake

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Än har jag kunnat glädja mig av vintern. Till min stora förvåning och glädje, upptäckte jag igår att en av sjöarna i trakten har fått en riktigt blank yta efter en del tö och regn och därefter frost på nätterna. Isen var mellan 15-20 cm tjock, så det blev en härlig åktur med långfärdsskridskorna på ett par timmar innan det blev märkt ikväll! En riktigt njutbar tur!
Nu hoppas jag att inte den annalkande snön i morn fördärvar allt för mycket, så det förhoppningsvis går att åka till helgen.

Toppen