• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synd att man ska behöva skämmas över sin hemstad

T68

HBK Medlem
Inlägg
1.018
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Insändare i Sundsvalls Tidning idag. Kräver inloggning. Men kortfattat så är den inskickad av ett par stackars husbilsåkare som hade en minst sagt dålig upplevelse när de försökte hitta ställplats i Sundsvall.
Dålig/obefintlig information på kommunens hemsida, dåligt med centrumnära platser och de hamnade tillsist på en tillfällig grusparkering vid en byggarbetsplats.

I vintras skickade jag in ett medborgarförslag till kommunen om att de behöver en bättre och tydlig strategi för husbilsägare.
Men det gick inte ens igenom till omröstning med motiveringen att man redan jobbade med frågan.
Verkar ju gått så där...

Ping till husbilsklubbens styrelse: kontakta gärna Sundsvalls kommun och hjälp dem bli en bättre husbilskommun!


När jag träffar husbilsfolk ute i landet vågar jag inte tipsa om min fina hemstad. Det känns väldigt tråkigt.
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Insändare i Sundsvalls Tidning idag. Kräver inloggning. Men kortfattat så är den inskickad av ett par stackars husbilsåkare som hade en minst sagt dålig upplevelse när de försökte hitta ställplats i Sundsvall.
Dålig/obefintlig information på kommunens hemsida, dåligt med centrumnära platser och de hamnade tillsist på en tillfällig grusparkering vid en byggarbetsplats.

I vintras skickade jag in ett medborgarförslag till kommunen om att de behöver en bättre och tydlig strategi för husbilsägare.
Men det gick inte ens igenom till omröstning med motiveringen att man redan jobbade med frågan.
Verkar ju gått så där...

Ping till husbilsklubbens styrelse: kontakta gärna Sundsvalls kommun och hjälp dem bli en bättre husbilskommun!


När jag träffar husbilsfolk ute i landet vågar jag inte tipsa om min fina hemstad. Det känns väldigt tråkigt.
Tyvärr är det likadant i min gamla goa stad Göteborg Vi har även entréavgift vissa tider ( Trängselavg.) Jag avråder alla med husbil att besöka Gbg
 

Ret52

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Orust
lite svårt att åka i gbg när man skall söderut utan trängselavgift mitt i veckan,å vill man åka förbi blir det det ju lite längre avstånd söderut:(:)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
12.201
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Toppen