M
Mikael R
Guest
Har sökt runt på forumet och hittat en del, men saknar tydligen någonting för att få sol symbolen på DT220 panelen att lysa.
Jag köpte en regulator LR1218 som jag kopplade till Ebl 220-4.
Hittade en kod här på forumet som gör att jag kommer in i menyn på DT220 panelen.
Knappar mej fram till solsymbolen som ligger i off läge och byter till on läget.
Efter att jag går ur och tittar i menyn igen, så ligger den fortfarande i off läget.
Vad gör jag för fel, eller vad är felet?
Regulator och solpanel verkar vara ok efter mätning, men tycks inte ladda batterierna.
Har mätt fram till EBL:en från regulator, och solcellen ger ström.
Måste symbolen synas i DT 220 displayen för att det ska fungera?
Tidigare regulator gick direkt till batteri, men jag vill inte ha det så utan vill köra genom Ebl:en och få laddsymbol på DT220 panelen.
Finns det någon där ute som har erfarenhet av detta och kan guida rätt???
Jag köpte en regulator LR1218 som jag kopplade till Ebl 220-4.
Hittade en kod här på forumet som gör att jag kommer in i menyn på DT220 panelen.
Knappar mej fram till solsymbolen som ligger i off läge och byter till on läget.
Efter att jag går ur och tittar i menyn igen, så ligger den fortfarande i off läget.
Vad gör jag för fel, eller vad är felet?
Regulator och solpanel verkar vara ok efter mätning, men tycks inte ladda batterierna.
Har mätt fram till EBL:en från regulator, och solcellen ger ström.
Måste symbolen synas i DT 220 displayen för att det ska fungera?
Tidigare regulator gick direkt till batteri, men jag vill inte ha det så utan vill köra genom Ebl:en och få laddsymbol på DT220 panelen.
Finns det någon där ute som har erfarenhet av detta och kan guida rätt???