• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Syd Europa-Spanien.

F

F.d. 1649

Guest
Hej.
Det är en sak som jag har funderat på en tid.Hur kan någon ens komma på tanken att resa till sydeuropa den här tiden på året,när det är mellan 30 och 40 grader varmt,mycket trafik och folk överallt.Nu är ju finaste tiden på året att resa runt i Norden,varmt,ljust och hur många ställen att besöka m.m.
Ni som reser söderut får inte ta det som kritik,var och en får ju resa vart man vill,det är väl jag som är för dum för att fatta poängen i det hela.
Soliga hälsningar från 27 gradigt Åland(och det skall bli varmare)
Jan-E

F

F.d. 25098

Guest
Sv: Syd Europa-Spanien.

Hej.

Jag har märkt i min vänkrets att värmetoleransen är ganska olika. Jag är inte direkt vän av värmen och 20 grader och sol räcker gott till mej. Kompisen å andra sidan tyckte det var gött väder i lördags (+29) och hela Skrea strand var full med folk som njöt.

Peter:msn_sun:.

F

F.d. 55359

Guest

Man åker söder ut för att normal svensk sommar de sista åren innebär regnkläder eller ull-tröja.
Sol- och värmesäkerheten är allt för låg även om de dagarna och kvällarna det inträffar på är underbara så är de helt enkelt för stor chans att de inte inträffar i tillräckligt stor mängd och på semesterdagarna. Så, tar det säkra före det osäkra å drar söder ut, mot sol och värme, varje dag!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har gjort ett par resor med bil till Medelhavsområdet i juli/augusti och bestämde då varje gång: aldrig mer eftersom det var så fruktansvärt varmt och kvalmigt.

Fick en idé: varför inte åka till Nordsjökusten och spara en massa pengar i stället för att kånka ner genom hela Europa i semesterträngseln. Att inte åka längre än till Danmark, Nordtyskland och Holland kan ju också ge många fina upplevelser och pengarna man sparar (många tusenlappar) kan man ju spendera på lite extra lyx om man har den läggningen.

På något vis känns det vettigare att ta en charterresa med flyg om man ska till Sydeuropa mitt under värsta semesterperioden och bara ligga still på en eller några få campingar.

Hädisk tanke kanske men t.o.m. husbilslivet har sina begränsningar!

Måste redigera här för jag fick en tanke till. Jag ska ärligt erkänna att jag inte har en aning om vad charterresorna kostar på sommaren men jag antar att charterbolagen utnyttjar folks sol- och värmelängtan till max så att det kanske blir lika dyrt som att ta husbilen.

"På min tid" tog vi charterresor till Mallorca och liknande ställen görbilligt i september varje år. Jag begriper att inte alla har den möjligheten men ville ända ta fram alternativet och som sagt Nordsjökusten kan också vara ett vettigt alternativ.

Jappe

Senast ändrad:

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Eftersom vi är hundägare så fungerar husbilslivet bäst för oss. Vi har själva valt detta och kan inte tänka oss att lämna Wille ifrån oss under en längre semester och hundpensionat är för oss helt otänkbart. En längre semester utanför sommarperioden skulle inte funka på mitt jobb.

Marie:)

Toppen