• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Swisha från utlandet. Går det?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Någon som vet om det är möjligt att föra över mindre pengabelopp (någon hundring) så enkelt som att swisha dem på telefonnumren?

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Swisha från utlandet. Går det?

Har aldrig provat men jag kan inte se något hinder när avsändar- och mottagarkontot är svenska mobilnummer.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, så enkelt är det nog. Undras om det fungerar med utländska nummer? Det blir nog värre!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Även utländska mobiler kan användas för Swishbetalningar, men ägaren måste ha svenskt bankkonto med internetbank. Det går bara att ansluta ett mobilnummer per bankkonto och ett bankkonto per mobil.

Swish fanns först endast för betalningar mellan privatpersoner men efter vidareutveckling så blev det även möjligt under 2014 för företag, förening och organisation att få ett eget Swish-nummer. Deras nummer börjar med 123 följt av en unik sjusiffrig sifferserie, är direkt kopplat till ett bankkonto.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tack Knarrevik! Du har gedigna kunskaper på det här området. Har du jobbat på bank? Jag fortsätter med ännu en fråga:

Måste man ha med landsnumret mellan svensks mobiler inom Europa?

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag är osäker på detta men ett tips är att testa med ett litet belopp, det brukar jag göra för att förvissa mig om att numren stämmer.

Tänk på att det finns en limit på överförda belopp, limiten kan ändras på internetbanken.

Toppen