Håkan o Britt
HBK Medlem
Enligt svt nyheter skall det slutas säljas nyårs raketer, mvh håkan
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Som vanligt angriper man i fel ände. Det är inte raketer och smällarna som det är fel på
Som sagt tidigare i tråden, det är inte raketerna som är problemet. Om våra politiker fokuserade på grundproblemet, skulle vi få ett bättre samhälle. Jag blir lite trött ibland på att bara sätta plåster på effekterna. Lös grundproblemet i stället.
Vad blir nästa steg ?? Förbjuda stenar av en viss storlek för dom används för att kastas på b l a blåljuspersonal , polis mm ????????
Att argumentera mot förslag på lagstifta om begränsning av det numera vansinniga skjutandet runt nyår är bedrövligt att läsa eller höra!
Ungefär lika omoget som att argumentera mot lagförslag om användning av mobiltelefonering när man kör med motivet att en sådan lag ändå inte efterlevs.
Låt gärna denna typ av diskussioner upphöra i vårt forum.
Som sagt tidigare i tråden, det är inte raketerna som är problemet. Om våra politiker fokuserade på grundproblemet, skulle vi få ett bättre samhälle. Jag blir lite trött ibland på att bara sätta plåster på effekterna. Lös grundproblemet i stället.
Äntligen, inte en dag för tidigt men ännu bättre vore det om smällare blev förbjudna. Allt sådant som för oväsen skulle förbjudas. Dessutom är fyrverkerier dyrt, onödigt & farligt.
Bennie