• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Svinkallt

F

F.d. 7282

Guest
Sv: Svinkallt

En fundering.......varför heter det svinkallt? är svin kalla :twitcy:?
eller finns det en förklaring.
Någon som har en teori ?

F

F.d. 5106

Guest

Visst :p Dom svinen vi har i frysen är kalla, dvs bitarna av svin, men det är i allafall kallare ute än i frysen, så det är alltså mer än svinkallt :rolleyes:

- 34,1 nu 07.22 :(

F

F.d. 3067

Guest

Hej alla!

Hoppas att du inte har allt för kallt inne Susanne!!! sedan så måste jag ju sägar att jag gläds åt Er alla där nere i dom södradelarna av landet, att ni äntligen fått lite vinter å jag hoppas verkligen att den håller i sig länge så ni får njuta så länge som de bara går...:twitcy: :mcride::spinny:

/Gunnar

Ps. idag är de bara -29 i Järpen

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Kallt inomhus jojo det fick dottern som bor på landet utanför Vadstena. Hon for in till Motala på fredagen för att hjälpa en kompis att flytta. Blev sen insnöad där i två nätter kunde inte ta sig hem förren på söndagen och då hade hon +5,5 grader i huset. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr
Gunilla
Hej alla!

Hoppas att du inte har allt för kallt inne Susanne!!! sedan så måste jag ju sägar att jag gläds åt Er alla där nere i dom södradelarna av landet, att ni äntligen fått lite vinter å jag hoppas verkligen att den håller i sig länge så ni får njuta så länge som de bara går...:twitcy: :mcride::spinny:

/Gunnar

Ps. idag är de bara -29 i Järpen

F

F.d. 52943

Guest

När vi flyttade till Skåne så var det väl inte i första hand för att slippa snö - men vem hade väntat sig detta? Bortåt ½m snö. Om det ändå kunde hålla sig på minussidan tills man hunnit skotta? Idag gör det det men efter förra snöfallet fick vi skotta 15 cm i plus två grader och småregn. Tungt? Yepp!

F

F.d. 3297

Guest

Roland,
på "Nysvenska" kallas sånt för "work out" och kostar skjortan på
olika gym här i "Krockholm"!
Var glad du sparade mycket pengar skattefritt! :D

Toppen