Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej,
Under påskhelgen stod vi på dom fina ställplatserna i Mariestads hamn.
Det var riktigt tråkigt att se att våra grannar valde att tappa sitt gråvatten direkt på plattan. SHAME ON YOU.
Som vanligt vill man gärna skjuta på budbäraren. Det tyder på att det är många som svinar och tar för sig och tycker att man får göra som man vill om man har husbil.
Lite tråkigt att vissa av husbilsåkarna visar så lite respekt. Stannade idag till på Valbo köpcentrum. Ställde oss i utkanten av parkeringen där det fanns gott om plats och tog en promenad till IKEA. 20 meter från entren på en tydligt utmärkt lastzon stod en husbil parkerad. Inte konstigt att vi får dåligt rykte.
På lastzonen skall vi väl alla som handlar på IKEA stå. Det var nog i sin ordning.
Eller finns det tvivel??
Om man står där utan att vara i färd med att lasta så har man naturligtvis tagit sig friheter igen.
Man handlar först. Kör ut sina varor till lastzonen. Hämtar bilen som är korrekt parkerad. Kör den till lastzonen och lastar. Kör därifrån så att andra kan lasta.
Kan inte se några varianter på det.
Nu får vi skärpa oss.
På IKEA handlar man i butiken.
Får en lista på vad som skall hämtas vid utlämningen.
Hämtar bilen på parkeringen och kör till lastzonen.
Hämtar varorna och lastar.
För inte vågar man väl ställa varorna ute på lastzonen
övergivna medan man hämtar bilen. Jag är ensam.
Kan inte se någon variant på det.
Eller var det någon som klockade hur länge han stod där, skulle
inte förvåna mej!
// Janne
Man blir som trött.