• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sveriges sju mest oromantiska städer?

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Sv: Sveriges sju mest oromantiska städer?

Nja..tror väl Krister Berntsson behöver lite hjälp...romantiken blomstrar varhelst...och dessa platser kan nog vara HUR romantiska som helst...sitter väl mest i betraktarens öga...:dog::dog: eller hjärta!

F

F.d. 25867

Guest

Borås stämmer definitivt. Jag hade en gång ett företag som ringde till Borås och beställde varor. Enligt dom så regnade det 4 dagar av 5.

SMHI - Årsnederbörd i millimeter | SMHI

Senast redigerad av en moderator:

Night hawk

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2025

Tycker att den typen av uttalanden som artikeln ger uttryck för tyder på brist på något vettigt att sysselsätta sig med som journalist.

Varje enskild ort oavsett geografisk placering, storlek eller strukturella uppbyggnad bär sina fördelar och styrkor. Människor bor ju faktiskt på orten av en anledning.
Känns som att den här typen av slutsatser grundar sig i en total brist på respekt för medmänniskor och allt det värdefulla som varje ort bidrar med.

Borde finnas många verkligt viktiga och relevanta saker att analysera och studera i vårt samhälle och som faktiskt kan leda till något bra.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Tidningsartikeln är bara ytterligare ett prov på ordbajseri taget ur luften & helt utan substans bara för att skriva något inom temat för alla hjärtans dag. Att det skall finnas en dag för detta är ju löjligt. Varje dag året om bör väl vara alla hjärtans dag. På det här viset är det ju bara ett kommersiellt jippo till handelns fromma.

Bennie

F

F.d. 29882

Guest

Min bror sa,nä nu flyttar jag från stan,nu har vi ett trafikljus och en rulltrappa
det är lite av en storstad, han är kvar i stan, trots att vi är nerlusade med trafikljus och trappor,så romantik har inte med städer att göra
jag tror inte att trafikljus av gör,det är nog liljeholmsljus som avgör,

Ha en skön fortsättning
//Jocko

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Tvivlar på att författaren ens varit i nämnda städer. Att just ta upp Säters sjukhus bevisar just det. Vi som bor i Säters kommun tänker bara på sjukhuset just som ett sjukhus (med vårdcentral, tandläkare etc) som dessutom ligger utanför centrala Säter - tvärs över sjön.
Även om jag inte är någon fantast av staden Säter så är den väldigt mysig på sommaren, gamla trähus i gamla delen, den unika Säterdalen med fäbod och djurhållning på sommaren mm. Har tillbringat många dagar och midsomrar med barnen där.
Borlänge hade ju varit en kandidat annars, tråkigare stad utan historia är nog svår att hitta.

Vi som bor i Gustafs räknar oss ej till Säter :wink:

Peter :)

F

F.d. 25867

Guest

Tycker att den typen av uttalanden som artikeln ger uttryck för tyder på brist på något vettigt att sysselsätta sig med som journalist.

Varje enskild ort oavsett geografisk placering, storlek eller strukturella uppbyggnad bär sina fördelar och styrkor. Människor bor ju faktiskt på orten av en anledning.
Känns som att den här typen av slutsatser grundar sig i en total brist på respekt för medmänniskor och allt det värdefulla som varje ort bidrar med.

Borde finnas många verkligt viktiga och relevanta saker att analysera och studera i vårt samhälle och som faktiskt kan leda till något bra.
Det krävs nog att man har en portion humor för att ta till sig undersökningen.

tony o nette

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2026
Re: Sv: Sveriges sju mest oromantiska städer?

Tvivlar på att författaren ens varit i nämnda städer. Att just ta upp Säters sjukhus bevisar just det. Vi som bor i Säters kommun tänker bara på sjukhuset just som ett sjukhus (med vårdcentral, tandläkare etc) som dessutom ligger utanför centrala Säter - tvärs över sjön.
Även om jag inte är någon fantast av staden Säter så är den väldigt mysig på sommaren, gamla trähus i gamla delen, den unika Säterdalen med fäbod och djurhållning på sommaren mm. Har tillbringat många dagar och midsomrar med barnen där.
Borlänge hade ju varit en kandidat annars, tråkigare stad utan historia är nog svår att hitta.

Vi som bor i Gustafs räknar oss ej till Säter :wink:

Peter :)

Bästa Crusing Stan enl mitt tycke. Snacka om drag och
helt enkelt jätte trevliga innevånare.
Har vart där 4ggr och blir helt lyrisk bara polarna snackar
om att dra dit.
Jag som inte bor där bryr mej inte ett dugg om sjukhuset.
Det brukar liksom inte finnas utrymme att ens tänka på
annat än sommarcrusiing, snygga bilar och partaj i Säter.
I Gustafs bor det en rolig och trevlig radioamatör (Lars). :)
Tack Säter!
och tack Peter. :)

Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Borås stämmer definitivt. Jag hade en gång ett företag som ringde till Borås och beställde varor. Enligt dom så regnade det 4 dagar av 5.

SMHI - Årsnederbörd i millimeter | SMHI

Borås är numera en en mycket vacker och trevlig stad. Och det regnar inte mer där än på andra ställen. Mycket romantisk med alla sina trevliga uteserveringar längs med Viskan.

Eva

Toppen