• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sveriges i särklass bästa

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Husbilskubben är Sveriges i särklass bästa, trevligaste och största förening för att ta tillvara vårt särintresse. Vi kan fråga om vad som helst och får sekundsnabba svar och tips om tillbehör, priser, inköpsställen, ställplatser, montering ... ja allt mellan himmel och jord. Ett stort tack till alla debatörer för att:
· Vi tar tillvara varandras kompetens, erfarenhet och glädje
· Vi ger varandra möjlighet finna balans i arbete, familj och fritid
· Vi har stor respekt för varandras olika förutsättningar och möjligheter
· Vi stödjer varandra i att nå en god hälsa, välbefinnande och härlig fritid

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Sveriges i särklass bästa

Inte nog med att vi har detta forum. Vi har ju en chatt också. Det upptäckte vi under dagens Melodikryss. Där är det inte frågan om minuter utan sekunder och delar av skunder innan man får svar.

F

F.d. 29916

Guest

Nu slutar vi för idag och ska bara njuta av sol och värme på Bjärehalvön. Tackvara all hjälp här på nätet är vi nu helt oberoende av el.

Trevlig helg alla glada
Berätta, jag är nyfiken på oberoendet.
Göran

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Berätta, jag är nyfiken på oberoendet.
Göran
Här finns så mycket information om allt så om man bara går in i sökfunktionen så står svaren där. Den senaste frågan var vad och hur jag ska koppla solpanel.

Här svarar man: Panel med en kapacitet av 10*nattens förbrukning kopplat till EBL'n men hade jag vänt mig till husbilsverkstad hade dom kopplat vad som helst, direkt på batteriet. Byt ut allt till LED-teknik.

Nu kunde jag oberoende av verkstaden koppla rätt panel rätt från början och alltid ha fulladdade bodels- och startbatterier vid mörkrets inbrott. Är nu oberoende av extern 230V.

Jag har en sedan före husbilstiden fyrkantsinvertor men nu sedan jag fått ökad kunskap via klubben ska jag skaffa en sinusinvertor ifall jag skulle behöva ladda känsliga apparater i framtiden.

Toppen