• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

svensktalande import

P

porobach

Guest
Efter som man inte är speciellt bra på Tyska, jag skulle villa
ha adress till tyska försäljare som talar Svenska

Tack på förhand

F

F.d. 18414

Guest
Sv: svensktalande import

Dom meste handlare pratar engelska.
Jag är säkert, att dett finns manga. Naer du taenker att handla i nordtyskland eller i Hamburg-bygden kan jag recommandera handlare.
Du kan e-poste till mig: wolke-henstedt@t-online-de.

MvH
Wolfgang

arneo

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
3212
Medlemskap
2026
Sv: svensktalande import

Hej
Hittade din adress via Husbilsklubben. Du vet hur man gör för att importera bilar från Tyskland. Jag har ev. köpt en Niesmann 74 årsmodell 2010, i Hannover, första registrering 03-2010, den har gått 590 mil.
Bilen säljes privat. För att slippa momsen i Sverige skall bilen ha varit registrerad i 6 månader och vara körd i minst 600 mil, om jag har förstått de svenska reglerna. Om detta stämmer blir det svårt att köpa bilen av en privatperson, pga. momsen som jag måste betala i Sverige och en privatperson(säljaren i Tyskland) kan inte lyfta av momen ? Har jag rätt?
Har du något bra förslag hur jag skall hantera detta?
Vilka papper skall följa med bilen när jag köper den?
Tacksam för svar
Hälsningar
Arne Olofsson

Toppen