F
F.d. 1471
Guest
Jag vet att många inom klubben fricampar men även att en del, liksom vi, övernattar på campingar. Ett skäl för oss är att vi trott på en större säkerhet och tillgången på el. Men man får se en del innan man sluter ögonen. Grisiga servicebyggnader är en sak men att de inte finns någon form av standard för dem är märkligt, eller finns det? Ta en plats och kom sedan hit får ni nyckel till elskåpet får man ofta höra. Ja det man då ser är husbilar och husvagnar som ställt sig lite hur som helst. Man ser att elskåpen inte är låsta och en del uppbrutna. Frågan blir då, har man ingen koll på detta, när vet man att alla platser är upptagna då till exempel ett jättetält med en extra pressening som förgård står uppställd vid en elstolpe. Ofta inga kvitton alls utan påtryckning !! Det ser ut som om de campingar som ligger i de största turiststråken är sämst, exempelvis väskusten och utanför Visby.Ibland ingår dusch i campingpriset. Ibland kostar det extra med polletter. Olika prissättning för denna dusch som kostar extra. Vad kan tänkas bli nästa extrapålaga ? Det som jag tycker är mest märkligt det är att de campingar jag varit mest missnöjd med är 99% SCR-campingar. De fristående har vi ännu inte funnit någon vi kan klaga på ! Vad säger ni andra kloka ? Är inte vi en så stor klubb snart att vi kan göra oss hörda även avseende detta problem ? Vad säger ni??