• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Svenska återförsäljare

LeifE

HBK Medlem
Kommun
UPPSALA
HBK-Nr
3372
Medlemskap
2025
Hej alla husbilande!

Efter ett dussintal år med tre husbilar är jag besviken på svenska återförsäljare, undantaget MacMöller i Eskilstuna. Det finns säkert fler undantag men jag undrar om fler har samma erfarenheter som jag?
Letar ny bil och har besökt flera av märkets ÅF och mejlat samtliga. En svarade på mejl direkt, en annan efter en påminnelse, övriga inte alls. En svarade på mejl inte trots att vi besökt de innan och de lovat återkomma med svar på några frågor. En ÅF hade en bil inne men den fick vi inte provköra!
De flesta butiker man går in i verkar inte lägga märke till att det finns kunder i butiken. Butikerna är välbyggda och snygga, de verkar leva gott på oss.
Inte konstigt med tanke på att de prismässigt ligger upp till 40% högre än motsvarande bilar i Tyskland där mottagandet är serviceinriktat på ett helt annat sätt än här.

Är konkurrensen för dålig? Det beror kanske på oss köpare i så fall, som köper trots höga priser och dålig service?

T

Teddi

Guest
Sv: Svenska återförsäljare

skulle kunna tro att dom hämtar sina bilar i tyskland o kontinenten för övrigt,, 40%,,billigare,,

de betalas av dom som inte handlar själv utomlands,,40% dyrare,,valet e enkelt,,hej,,

S

Sören-6830

Guest

Det är tråkigt att det är så svårt att komma överens med svenska återförsäljare.
Har precis beställt en ny bil i Tyskland och lämnar vår bil i byte. Naturligtvis blir priset för vår bil lågt men mellanpriset är ändå betydligt lägre än om jag bytt i Sverige där det finns en i princip exakt likadan som jag beställt, men med den "gamla" 156-hästaren. Den återförsäljaren var knappast ens intresserad av att prata med en när han hörde att vi hade ett inbyte.
Nu får jag i stället den nya motorn och en i övrigt skräddarsydd bil.
Hade ju naturligtvis hellre köpt i Sverige men med åf:s attityd blir det nog inte så många affärer för honom.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Vi bytte återförsäljare efter att använt samma i 25 år. Detta på grund av att dom inte hade den HB vi ville ha till ett vettigt pris. Nu bytte vi hos en försäljare i Mellerud och är mycket nöjda både med HB och bemötandet.
MVH Gunilla

Toppen