Sv: Svarta listan
Hej, Sven-Uno.
Visst, blir man bemött som man själv bemöter andra - det gäller nog generellt inom hela vårt samhälle, och inte bara husbilssäljare.
När jag instämmer i tanken om någon form av organiserad "klagomur" så fokuserar jag inte bara på den enskilde säljaren. Ofta har den personen överordnade eller importörer som gör att säljaren hamnar mitt i skottlinjen vid en reklamationssituation, och som egentligen inte har tillräckliga mandat eller befogenheter att ställa allt tillrätta för kunden.
Det gäller att som någon vis person sa "att inte skjuta på budbäraren". Nej, skall man få framgång i konfliktsituationer så gäller det oftast att sikta på rätt nivå.
Yxan tar som bekant bäst uppifrån......
Redan under klubbens första år har har vi märkt att det återkommer inlägg av kverulativ karaktär - se bara på FIAT-läckagetråden.
För att mota den kände Olle i grind, borde vi införa etiska regler om hur kritiserande inlägg mot leverantörer får utformas - eller snarare inte utformas. Annars kan vi hamna i besvärligare läge, om kverulansen får fritt spelrum. Eller också välja att förbjuda kritik och fortsätta med en uddlös tillvaro, i det sammanhanget.
Mvh
Dag
Här fokuserar vi på husbilsleverantörer - även andra områden som typ campingplatser, vägkrogar, etc kan nog vara intressant att delge andra medlemmar information om..
Både vin o vatten.
ds