Sv: Svarslös..
Vad roligt, plötsligt fick jag respons och svar, men fortfarande inget svar på "Motor -98" 0805.
Jo, det finns många förklaringar här till vx-haveri, en av dem var att det kanske är en för stark motor till en svag vx-låda. Jag tror oxå man får ha lite av "motor-öra" och känna efter hur en ansträngd vx-låda reagerar. Jag trodde först att min 2,5 turbodiesel var samma som i -97, -98. men det är väl en helt annan motor om man jämför hkr-antalet.. 95hkr mot 112hkr. Hur länge fanns den vx-lådan med..? Jag tror inte man kan ta ut hur mycket energi som helt hur en maskin utan att det påverkar hållbarheten. 3.0 är väl inte en uppborrning av 2.5 och 2.8 eller..? Därför kanske 2.5 turbo -98, kan vara en bra motor.. som dessutom är lite "snällare" med vx-lådan.. å andra sidan har jag inte hört om motorhaveri p.g.a överansträngning.. eller? Att inte "Motor-98" fick svar kanske beror på att andra som vi, var ute och åkte. Vi var t.ex i Örkelljunga och kollade en 640, Sen fanns det en stor rackare som hette Cartago typ.. blir det inte lite väl stort..? Men oj vad bekvämt och luftigt.. Påminner om husbilarna i filmen "About Schmidt" med Jack Nicholson, men där var ett extra rum som åkte ut från sidan..och en annan film som hette "Släkten är värre" med bla Dustin Hoffman" den hade ett extra "källar-rum" under bilen... Det var trevligt i Örkelljunga inte minst med veteranbilarna på "hyllan" och ett mkt generöst fikarum...
Bra tips att kolla i medlemslistan..
Är Holland-import likvärdig med Tyskland eller bättre?
Tack så länge..
Bo och Lisa