• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Svanshall

Johnny&Lisbeth

FD HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16822
Medlemskap
2023
:mad::mad:Har tillbringat helgen i Svanshall med goda HBK-vänner
Mycket trevligt till rimlig peng

Trots detta så var det en HBK-medlem som tyckte det var dyrt? Kopplade in el samt stod natten mellan lördag och söndag
Sedan körde de utan att betala...........
DÅLIG STIL!!!
Och hela HBK får nog lida för detta då den som tog betalt såg HBK-.numret...

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Svanshall

Tycker du skall ta kontakt och be vederbörande att betala. Varför inte en kontakt från klubbledningen för att försöka reda ut detta.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Verkligen dåligt gjort att smita!
Men det kanske är samma person som smiter från bensinmackarna utan att göra rätt för sig.
/Vidhem

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025

En ska inte få skämma ut HBK du som åkte utan att betala tänk till.
Ska vi kunna stå på olika ställen är det viktigt att vi ser till att vårat rykte förblir gott

Nils & Birgitta

Senast ändrad:
F

F.d. 5098

Guest

Hejsan vet ni nr. så överlömna det till klubben / Atomatisk Uteslutning / Lämna ut nr. vem det var så han skäms!!

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Vi har varit i Svanshall flera gånger. En av de gångerna träffade vi på en bil med Husbilsklubbens dekal o nummer som inte ens hälsade vilket är mycket ovanligt.

Vi sökte på medlemsnummret men fick ingen träff. Vi hade några gamla matriklar sparade i datorn och där fanns denne fd medlem med ( hade gått ur för mer än 6 månader sedan)

Tyvärr kan dessa fd medlemmar skämma ut klubben en hel del.

Konstigt att man inte plockar bort dekal o nummer när man valt att gå ur klubben:mad:

Senast ändrad:

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

Det är nog bättre att hjälpa den som har ansvaret för anläggningen att få tag i reg.numret så kan de välja om de vill skicka en räkning och driva in den om den inte betalas i rätt tid.

EssoJ

F

F.d. 25144

Guest

Jag var själv i Svanshall igår (dock ej med husbilen) och noterade fyra husbilar. Dock såg jag ingen HBK-dekal eller nr på någon bil. Det såg mysigt ut i vart fall o jag tänkte att här är några tappra campare trots vädret. Vi själva ställde in vår bil i månadsskiftet.

Verkligen dålig stil att smita iväg på det sättet. Jag hoppas verkligen de blir kontaktade och får göra rätt för sig. Läser ni denna tråd så måste ni väl för guds skull skämmas, eller??

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024

det finns även de som byter in sin bil utan att ta bort dekalerna då står den till salu med dekalerna

F

F.d. 8765

Guest

Det kan bero på att husbilsfirmorna har bättre resurser för att ta bort dekalerna utan att skada lacken. Har försökt själv. HBK-nummret är inga problem med varmluftpistol, men däremot klubbemblemets lim var näst intill omöjligt att få bort.

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

det finns även de som byter in sin bil utan att ta bort dekalerna då står den till salu med dekalerna

Visst är det så har sett HBK dekaler på bilar till salu. När man köper en bil ber man inte säljaren att ta bort alla gamla dekaler o annat som inte tillhör bilen? Det skulle i vart fall jag ha gjort men...vi är ju alla olika.

F

F.d. 24435

Guest

Har precis bytt husbil och kunde inte ta bort dekal och nummer utan att sabba lacken!! Hoppas BiÖ gör sig omaket att plocka bort i a f numret så man inte får på pälsen om den nya ägaren beter sig illa ute på vägarna. Har satt på dekal på den nya bilen men är lite osäker till att sätta på medlemsnummer just nu, får väl fundera framöver hur vi gör med de. Har å andra sidan sett ett stort antal bilar med HBKdekal men utan nummer.
En annan aspekt är ju att inte skylta med sin frånvaro från bostaden inför de som ev. skulle vilja göra entre genom fönsterrutorna!!:confused:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Min åsikt är att var och en tar ansvar för sina egna handlingar. Jag gillar i grunden inte såna här "polistrådar", även om jag håller med och tycker att det är illa att man inte gör rätt för sig. Visst är det nyttigt att diskutera dessa saker för då kommer säkert fler och fler in på den rätta vägen. Men jag vill inte riskera att någon ska hängas ut med namn och nummer för att dom påstås gjort något dåligt.

Som tur är gjorde ni övriga som är medlemmar i HBK rätt för er så ingen skugga faller över klubben. Mer allvarligt är det för husbilslivet i stort.

Men jag tror inte att det är särskilt vanligt. Dom flesta sköter sig nog. :)

Ha det gott

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024

det räcker ju att du tar bort dekalen limmet kan ju firman ta bort så har ju du gjort ditt jobb

F

F.d. 24435

Guest

lite väl påtänkt, såg att bilen nu var till salu ochdekaler med nummer fortf kvar på bilen, får väl hoppas på att ny ägare tar bort numret i a f.
har satt på HBK dekal på dennnya bilen men kommer ej att sätta på numret!!

robert

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027

lite väl påtänkt, såg att bilen nu var till salu ochdekaler med nummer fortf kvar på bilen, får väl hoppas på att ny ägare tar bort numret i a f.
har satt på HBK dekal på dennnya bilen men kommer ej att sätta på numret!!
Samma sak hände oss, eftersom vi tänkte att bilfirman kan ta bort märkena bättre än oss, men vad såg vi på bilderna på nätet, jo att både märket och numret satt kvar, nu hade vi ju inte smitit från något, så det gjorde väl inte så mycket ändå...
En rolig sak hände när vi i somras var på väg ner genom Danmark för vidare färd i Europa, någon mil innan Rödby ser vi en Dethleff framför oss som ser bekant ut, och mycket riktigt, när vi kommer ifatt den så är det vår gamla bil, trodde att den skulle till Rödby också men vi såg aldrig till den, tyvärr... Några dekaler såg vi inte heller, tyvärr...
Vi kör med både dekal och nummer, men bara fram, så man får vara snabb och hälsa på oss...
Familjen Åhnbrink

Toppen