• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sv: Norrköping

F

F.d. 13265

Guest
Hej Någon!
Är ny betalande medlem och blev nyfiken på vart min insändare tog vägen jag skickade i förrgår "turistfällan"? Hur hittar jag mitt inlägg? Ville bara se om det kom in!
Sedan såg jag denna länk till husbilsplatser och tyckte det kunde vara roligt att se vilka platser som finns att ställa sig på på den ort jag bor. Letade mig alltså fram via Östergötland - Norrköping och hamnade på "värt att se"??? Men några bilplatser fanns ej att begripa sig på om du inte menar att man kan parkera mitt på katusplanteringen i stan?
h/roland

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Om du går in på Snabblänkar och Min Profil eller klickar på ditt eget namn vid ett inlägg kan du söka dina andra inlägg och se var de ligger.

F

F.d. 6238

Guest
Johan 316. Tack för Din berättelse om Nordkap. Det trixet att ta betalt båda vägarna tycker jag är väldigt "smart".
Det är ett bra sätt att få ut budskapet----KOM INTE HIT IGEN----.

Bra att jag fick veta detta innan vi tar kontakt med Kommunen Göteborg om "Ställplatser".

Jag tycker att Liseberg i Gbg har något av den tendensen. Först vill dom "lura" in sina 4 hjulingar på Kärralunds Camping, sedan tömma fickorna ut och in på Barnfamiljerna.

Man kanske kunde använda samma system när man går ut från Nöjesparken.

Som vi misstänker så "motarbetar" Liseberg allt som har med 4 hjul och bostad att göra.

Skall bli mycket intressant att se hur det går med "vårt" försök. Och att försöka få ett vettigt svar på varför dom HINDRAR sina egna kommuninvånare att "campa" på Kärralunds Camping.

När Frun o jag testade att komma in på Barken Viking,
(Ombyggt till Hotel och drivs i kommunal regi) ja då vad det inga fel på våra pengar.
Men vid detta tillfälle gjorde jag inga försök att köra Husbil ombord. Hade jag gjort ett försök hade dom säkert nekat oss att bo eller köra ombord.
Hls kurt.
Ber om ursäkt Johan, jag glömdeihåg att hälsa Dig och Din Familj, välkommen till Husbilsklubben.se.

Senast redigerad av en moderator:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Hej Johan 316 och välkommen till klubben.

Tack för din prisinfo om att åka till nordkap. Om jag fattat det hela rätt så fick ni betala 2150 :- totalt. Detta gör nog att vi kommer att avstå denna resa, för de pengarna kommer man långt med husbilen till andra vackra ställen.

Mvh / Per

F

F.d. 3753

Guest
Tack för den berättelsen Johan!
Vi har varit på väg ett par gånger men gett upp när vi kom till Skibotn där vi svängt till höger mot Kilpisjärvi istället.
Man kan hoppas att korven var god, men dom missade att dom skulle kunna ta ut en femma för tillbehör som senap och ketchup också.
Visst är det vackert i Norge men eftersom vi inte är några oljeshejker så blir våra besök där ganska kortlivade.

Toppen