• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svår olycka med husbil utanför Lund

Status
Stängd för vidare inlägg.

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Obegripligt hur man kunnat komma in i det avspärrade körfältet. Oavsett, så är det tråkigt för de drabbade.
Många husbilsekipage körs som de var jagade av någon.
Kör försiktigt, det finns de som vill att ni kommer hem igen.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
645
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Obegripligt hur man kunnat komma in i det avspärrade körfältet. Oavsett, så är det tråkigt för de drabbade.
Många husbilsekipage körs som de var jagade av någon.
Kör försiktigt, det finns de som vill att ni kommer hem igen.
Somnat?? Eller akut sjuk? Enda rimliga förklaringen. Trots att husbilar numera är nästan lika lättkörda som personbilar ska ju de flesta envisas med att bara utnyttja en chaufför och aldrig byta. Kvinnor kör minst lika bra efter lite träning!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.743
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Konstig uppståndelse för att det just är en husbil!!! Är väl chauffören det beror på. Kunde lika gärna varit en Saab eller nån annan bil.
Tråkig olycka i alla fall att det skivs om det här beror kanske på att det är en husbilsklubb.
Har det varit ett annat fordon så är det tråkigt för dom som är drabbade.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.743
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Somnat?? Eller akut sjuk? Enda rimliga förklaringen. Trots att husbilar numera är nästan lika lättkörda som personbilar ska ju de flesta envisas med att bara utnyttja en chaufför och aldrig byta. Kvinnor kör minst lika bra efter lite träning!
Vet du vem som körde husbilen??
 

HW61

HBK Medlem
Inlägg
233
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2024
Kom från Lund för en stund sedan. Vet inte hur det var i morse - uppenbarligen gick det att köra ner i gropen. Det gör det inte nu. Betong längs vägen - spärrskyltar med blink något innan - längre fram hopkedjade lastbilsdäck som inte går att passera typ 100 meter innan gropen. Längre bak mot påfarten skyltad att man ska hålla höger för att komma på 108:an. Som skylten står kan jag förstå - nu är det dock omöjligt.
 

Tommytwist

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
39448
Medlemskap
2025
Somnat?? Eller akut sjuk? Enda rimliga förklaringen. Trots att husbilar numera är nästan lika lättkörda som personbilar ska ju de flesta envisas med att bara utnyttja en chaufför och aldrig byta. Kvinnor kör minst lika bra efter lite träning!
Kvinnor kör minst lika bra som män efter lite träning?
Ska man bestämma hur bra föraren är efter kön så kan jag säga att jag stött på så många fler män än kvinnor som är urdåliga på att framföra motordrivna fordon i mitt fyrtio-åriga yrkesliv som långtradarchaufför.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
645
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Då kanske du har funderat över varför det är så att i mer än 90% av alla husbilar du möter sitter männen vid ratten....
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.350
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Men jag tror inte att det beror på att kvinnor inte kan köra utan mer på att männen inte vill upptäcka att frun/flickvän/väninnan är en mycket bättre chaufför
Hoppas och tror att det möjligen är vi äldre äldre gubbar som begränsar det. Varför skulle det vara mannen som begränsar vem som kör?
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Här skulle man tro att kvinnorna hakar på med kommentarer men det är tyst. Kanske är det så att de inte bryr sig. De kanske inte ens vill ha husbilen eller vill köra. För de får väl vara medlem i klubben?:cool:
Jag tror att vi som vanligt börjar grotta ner oss i ett ikkeproblem.
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Kvinnor kör minst lika bra som män efter lite träning?
Ska man bestämma hur bra föraren är efter kön så kan jag säga att jag stött på så många fler män än kvinnor som är urdåliga på att framföra motordrivna fordon i mitt fyrtio-åriga yrkesliv som långtradarchaufför.
Det låter ju rimligt eftersom det är fler manliga chaufförer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen