• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Svåröppnad Whisky flaska!

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej på er!

Jag som trodde att det inte brukar vara så svårt att öppna en flaska fick tänka om en hel del härom dagen.

Fyllde ju som sagt 60 för ett tag sedan.......

Och detta fick jag av min svärson.

Digert arbete var nedlagt på denna buteljering.

Bilfjäder.....Bromsskiva.... Gängstång...Rör!!!

Sedan noga ihopsvetsat med en Mig.

Allt för att göra det till ett äventyr att komma åt flaskan!!:twitcy:

Så vi får hoppas att törsten inte blir för svår framöver, för då får det bli till att ta till vinkelslipen!
Kan tillägga att det medföljde en bågfilsblad med flaskan!!!!!:D

Men en kul sak blev det!!!

Ha det gott!!

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    226 KB · Visningar: 31
  • 2.jpg
    2.jpg
    170,3 KB · Visningar: 16
  • 3.jpg
    3.jpg
    97,7 KB · Visningar: 17
  • 4.jpg
    4.jpg
    126,3 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:
F

F.d. 53141

Guest
Sv: Svåröppnad Whisky flaska!

Borra 2 hål i korken och stick ner ett sugrör i det ena.
Grattis förresten och välkommen in i seniorgänget.
Mvh Charlie B:)

F

F.d. 14324

Guest

Har du vägarna förbi så har jag några fjäderspännare som vi kan missbruka och använda tvärtemot hur de är tänkt att använda dem, vi behöver kanske inte fråga arbetsmiljöverket om lov. :)

Det jag tänker mig är att vi trycker isär fjädern så att vi får bort korken, häller whiskyn i en annan flaska, eller gör oss av med det på annat sätt! :)

Sen sätter vi tillbaka korken, släpper ihop fjädern och så lämnar du tillbaka hela konstruktionen med en tomflaska i den,, utan att såga sönder den! Samtidigt kan du fråga din son hur mycket pant det är på den! :D

mvh jocke

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Kul ide.....
Vore kul att prova!!!!!
Men den är ju svetsad?????

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Måste vara på gränsen till spritmissbruk, men har du inte fixat den nästa gång vi ses kan vi prova med plasma brännaren på jobbet. :p:

Kram

F

F.d. 29925

Guest

Kylspray på de ställen där svetsen finns, därefter ett lätt "knack" med en liten hammare och svetsen kommer att spricka.

Lycka till.:twitcy:

I

Ice-Man

Guest

Har du vägarna förbi så har jag några fjäderspännare som vi kan missbruka och använda tvärtemot hur de är tänkt att använda dem, vi behöver kanske inte fråga arbetsmiljöverket om lov. :)

Japp, tänkte precis detsamma. Ett par sådana här Fjäderspännare, 2 st. - Biltema och sedan vänder man på gripklorna och snurrar "baklänges" tills man kommer åt korken.
Själv dricker jag inte Whisky, men man kan ju tömma den mest för att visa att det går :)

F

F.d. 29827

Guest

Hej
Gängdelen är av i den högra muttern. Så skruva ut muttern till höger.
Hösthälsningar

:msn_idea: :msn_drink:

D

Deleted member 11118

Guest

Schmid ge Ice-Man wiskeyn, eftersom han inte dricker behöver vi inte fundera på hur man öppnar den.:twitcy::twitcy: Grattis till nolldagen, nu är du också vuxen:twitcy:

F

F.d. 25246

Guest

:applaus::applaus::applaus: Den var bra grattis.

ps. kör du förbi Västervik o är törstig sväng in om......
//Mikkeman

I

Ice-Man

Guest

Schmid ge Ice-Man wiskeyn, eftersom han inte dricker behöver vi inte fundera på hur man öppnar den.:twitcy::twitcy: Grattis till nolldagen, nu är du också vuxen:twitcy:

Ja, jag kommer att förvalta den väl, och om sisådär 12-18 år kan du hämta den då den är vällagrad (och fortfarande oöppnad). :)

Ja, Grattis i efterskott förresten, det glömde jag mitt i problemlösningen :twitcy:

F

F.d. 52908

Guest

Fick också en flaska med en liknande konstruktion med väl svetsade armeringsjärn. Har inte efter 15 år försökt öppna den men såg till min förskräckelse att volymen av någon anledning har minskat under åren. Vill bara göra dej uppmärksam på dessa risker att spara denna produkt.
/sören

Toppen