• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SVÅRLÄST NAVIGATOR

BenSo 08

HBK Medlem
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2025
Jag undrar om det är någon av er som har löst problemet med att inte kunna läsa av navigatorn när solen kommer in från sidan i bilen?
I min bil skulle det behövas någon form skuggskydd. Jag har varit tvungen att ha en annan navigator på instrumentbrädan som hjälp.

Frågan är därför, hur har ni löst problemet? Jag tror inte att jag är ensam om problemet.

/bengt

swemat

FD HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
3917
Medlemskap
2023
Sv: SVÅRLÄST NAVIGATOR

Jag har samma problem, har en Pioneer och det är en jättedålig skärm,
funkar eg bara på kvällstid.

Nu har jag ju eg. en Ipad som navigator, men synd ändå att det skall funka så dåligt med dem i stereon.

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Jag har tillverkat en "keps" som jag fäst på enheten. Skuggar såväl uppifrån som från sidan. Hjälper till en del. Har också TomTom en bit in i bilen inte på vindrutan.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Senast ändrad:
F

F.d. 55451

Guest

Det fungerar perfekt mer 6 år så her:

med tablet 7" (ny test)
97164d1427285590t-sam_0107.jpg

med 4" smartphone for en liten tur
smartphone bag sol.jpg

med Laptop 11,6" för resa
GPS i tak small.jpg

Senast redigerad av en moderator:

BenSo 08

HBK Medlem
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2025

Tack Bennsan!

Det var många olika typer. Hur vet jag att det passar till just min (Zenec) navigator, som är inmonterad i Fiats instrumentbräda?
Vet du möjligen om det finns några svenska tillbehörsfirmor som har den här typen av utbud?

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Nej, men det måste väl gå att finna i Sverige också. Om du aldrig har köpt något på ebay så är det inga problem, det är ganska lätt. Kolla in bilderna på länken & se hur dom sitter fram kring displayen. Mät di egna display & leta upp en med rätt storlek. Eftersom din GPS sitter infälld i instrumentpanelen får du försöka klura ut hur du skall få fast solskyddet. Kanske några små punkter med cyanolim eller något liknande.

Bennie

Toppen