• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

surtecruisers

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! efter att ha snyltat länge i andras trådar ska jag nu försöka skapa en egen ? vi har nu kuskat runt europa sen 11 sept 2017 i vår plåtis och befinner os för närvarande i san pedro del pinatar där vi blir kvar i minst 10 dag för att titta på fotboll ! innan vi fortsätter norrut och förhoppningsvis ska landa i sverige slutet på april ? temp idag 18 g inatt 8 gr
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er därute ! idag har nog varit den regnigaste och kallaste dagen sen vi kom till spanien ! men vi slipper snöstormar plogbilar o annat elände så ska inte klaga när man kan sitta i bilen o ta en go fika läsa nåt spännande eller se en film ! imorg ska bli bättre så håll ut !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er därute ! idag var det fettisdagen då bjöds det på hembakade semlor här på camping lo monte som ligger i pilar de la horadada som för övrigt är en fin anlägnning ! det var en tradition sen många år tillbaka från svenskar som ligger här ! vi såg även tre st fotbollsmatcher samt en träning av blandad karaktär här på pnatar arena ! imorgon far vi vidare norrut mot santa pola och hoppas få tankat gas på vägen ! ha det gött
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Hallo surtecruisers (med stort "S"), välkomna med er egen tråd som är lättare att bevaka än 5 andra där man har "bidragit" med egna kommentarer.

Vi blev bjudna av det Norska gänget där vi är nu på fastlagsbullar "BulloBlanco", redan i förrgår. Dessa Norrmän har ingen hyfs som äter semlor i tid & otid och inte minst innan startskottet! ...men dom var lika goda för det, hehe...

Lycka till och utveckla gärna vidare er reseskildring, vi är säkert fler som spanar efter era äventyr...

image.jpg
 
F

F.d. 22252

Guest
Stackars Marianne som kämpar med sin ett nummer för stor karl:
Jag vet ett bra sätt att tycka illa om allt slikt som de säjer i norge skaffa dej en magsjukdom gallsten eller ännu bättre stopp av stenar in gallan.
Jag och bekanta har gått ner snabbt i vikt av detta hjälper garanterat men fara för livet.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er därute o i stugorna ! idag inleddes dagen med biltvätt så nu är han ren o fin herr karrmann det är ju en bil så därför ett herrnamn ! passade på att bunkra i den nybyggda lidl i san pedro del pinatar ! färden gick vidare norrut mot santa pola ! gasen var nästan slut så fick tanka strax söder om torrevieja quility oil 5.41 vilket vi tyckte var billigt för att vara spanien ! så nu har vi anlänt till camping bahia i santa pola och nu förstår jag varför inga svenskar finns kvar i sverige ? ha det gött !
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja det är ju där de finns men tyvärr inte Jappe som dog där i dec 2017 till min och mångas sorg.
Men själv tycker jag det är för långt norrut för att övervintra i spanien.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er därute i stugor o var ni håller till ! idag träffade vi här på camping bahia i santa pola lasse som tveksamt sålde 1 kg zoegas kaffe till oss med tanke på gittan o jojje men jag insisterade att de säkert inte har nåt emot o släppa ett kg till oss ? tänkte väl det ! tack o tack lasse du har räddat hemresan nu ska jag bara lära mig dricka zoegas ? nu har vi snart varit här i 10 dag och varit en trevlig bekantskap som vi kanske återvänder till ? på lördag drar vi vidare mot alicante så det blir kafffepaus på halva vägen ! ha det gött därute för det har vi !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er därute ! vi befinner oss för närvarande i alicante sen i lördags och till skillnad från gittan o jojje som tydligen har ett riktigt skitväder söderöver så har vi rätt så hyfsat här ! kom några droppar igår och så även idag men knappt märkbart ! temp ca 17 gr igår besökte vi borgen tyvärr var hissen stängd för service men gick buss upp som var gratis och så var även inträdet ! fin utsikt över staden och sevärt tycker vi ! imorgon blir det marknaden som får ett besök ! ha det gött för det har vi !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er go vänner ! idag besökte vi mercado i alicante och det var nog den största saluhall som vi har sett helt makalöst så den vill vi varmt rekommendera om någon har vägarna förbi ! sen tycker vi kollektivtrafiken funkar utmärkt med spårvagnen och bussar som finns i staden ! idag har vi haft lite fint regn och inget värmerkord precis men vi slipper skotta snö så vi är nöjda ! kör försiktigt ni som gör det ! ha det gött !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er därute o i stugorna ! imorse lämnade vi alicante som vi tyckte var en trevlig bekantskap som man kan återvända till ! åkte vidare norrut till calp men fanns tyvärr inga ställplatser till vettigt pris kvar ! några 23 euro är i saftigaste laget men tyvärr går nog utvecklingen åt det hållet ! så åkte tillbaka söderut och är nu ca 15 km söder om benidorm på en camping för 17 plus en dag fri om du stannar mer än 7 dygn ! plats villajoyse ? som tur är går det ju spårvagn upp till altea och calp så de får ett besök i alla fall ! har tid då vi blir här i en vecka ! sen får vi se om tiden räcker för ett besök i benidorm ? ha det gött därute !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej tommy ! tack för inbjudan såg det nu ikväll när vi kom hem från just det altea ! vi var uppe vid kyrkan tog lite kort gick ner till baren i backen tror det var indier som hade satt där i solen o tog ett par öl ! behövdes efter backarna upp igenom gamla stan ! men det var väldigt fint och vädret visade sig från sin bästa sida ! men hör av oss om det blir nån mer gång ? vi ska upp till calp nån dag med ! imorg blir det chokladfabriken !
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
hej tommy ! tack för inbjudan såg det nu ikväll när vi kom hem från just det altea ! vi var uppe vid kyrkan tog lite kort gick ner till baren i backen tror det var indier som hade satt där i solen o tog ett par öl ! behövdes efter backarna upp igenom gamla stan ! men det var väldigt fint och vädret visade sig från sin bästa sida ! men hör av oss om det blir nån mer gång ? vi ska upp till calp nån dag med ! imorg blir det chokladfabriken !

Synd, ser att ni varit mycket nära vårt hus. Vi bor vid den ena stadsporten, i den gamla stadsmuren. Får Altea en chans till så hör av er.

TommyD
 
Toppen