• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Surströmmingsträff?

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
:mat:Några som är intresserade av en Surströmmingsträff i Huskvarnatrakten? Hoppas vi kan samlas några stycken och gemensamt avnjuta denna läckerhet tillsammans med därtill höprande dryck!
Rolf o Monica

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Surströmmingsträff?

Det låter fint, men Inger tar med sig egen människovärdig föda säger hon.
Det är väl inga kolhydrater i surströmming?
-8 kg just nu.
//W

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Inte en endaste en så du kan formligen vräka i dig. Kul att du fått så bra resultat. Inger få väl ta med sig en burk barnmat!
Vad tror du om att stå vid Oset? Där lär ju ingen bli störd., eller ska vi kanske ställa oss där vi bjuder dessa goda dofter även till andra?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Ja, det är ju nära till reningsverket om man behöver tömma kasetten efter festen.
:D
//W

F

F.d. 24435

Guest

Låter kul, när är denna kulinariska träff planerad?

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Hej på er.
Nu tänker jag inte vara med på Kalaset, visserligen kan jag få ner eländet men inte mer.
Föredrar faktiskt en lätt rosa Biff med Rött vin till och en frisk sallad.
Nej jag vill bara ge ett varningens ord för platsen, vi har stått där några gånger nu under vår och sommar och haft otur med de sk. Volvoraggarna varje gång.
Dessa startar sent ungefär kl. 20:00 och far runt med sina skrikande däck, drar upp en otroligt massa grusdamm då dom lämnar asfalten och kan hålla på en bra stund. Ringer man Blålys så sitter man bara där och väntar på ingenting, nä vi har gett upp dessa gånger.
Vi åkte innan Blålys anlände, vilket dom säkert inte gjorde heller.
Ställde oss på A6 på baksidan, ingen som störde oss på hela natten faktiskt.
Det tråkigaste var Toan på platsen nere vid sjön, totalt sabbad så man mådde tjyvtjockt, fattar inte hur någon kan skita ned på detta vis.
Platsen är ju jättefin i vanliga fall, men nu under sommartid ska det tydligen bara sabbas .
Tant Sture

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Finns det inte någon idrottsförening/Bygdegård som vill hyra ut sin lokal med uppställning?
Vid dåligt väder är det svårt att sitta ute.
Vi är intresserade
HaDe Hasse

Senast ändrad:

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Kräftfiske i Motala utmed Göta Kanal ! ? Ett tips bara. ( Måste beställas )
Vi har stått några gånger i Borghamn vid Vandrarhemmet, en tyst och mycket lugn plats. Finns säkert plats för 10 - 15 bilar eller fler. Närheten till Omberg och bad i Vättern har lockat oss. Att gå ner och svalka sej kl 02 på natten i Vätterns svala vatten för att sedan somna in i Husbilen, skönare kan man nog inte få det.
Vill man ha lugn och ro är Borghamn perfekt, dessutom har man tillgång till Toa, Dusch och även kokmöjligheter. Tillika ett trevligt Café med underbar personal.
Om man pratar med personalen kan man säkert få låna/ hyra lokal om man vill.
Kroksjön har tyvärr mycket störande trafik.

Tant Sture

Senast ändrad:
T

Teddi

Guest

Finns det inte någon idrottsförening/Bygdegård som vill hyra ut sin lokal med uppställning?
Vid dåligt väder är det svårt att sitta ute.
Vi är intresserade
HaDe Hasse

hej hasse-eva,,finns ett ställe ja kan boka upp,,35-40 bilar,,

finns också rätt stort samlingsrum i samband med detta,, ja tror att detta går att ordna,,hur många som kan sitta där vet ja inte,,är inte helt säker på detta,,

men uteplatsen är inga problem,,

så finns intresse för detta?? hör av er,,teddi,

stänger av här nu nåra timmar,,

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Jag har bara goda erfarenheter av Oset i Huskvarna. Vi kan bidra med partytält och det finns kanske någon mer som kan göra det om det blir dåligt väder och vi blir många.. Vill gärna ha synpunkter från er som är intresserade av att komma, dels om plats dels om datum.
Tror inte det är så himla lätt att få låna lokal när man ska äta surströmming.

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Hej på er.
Nu tänker jag inte vara med på Kalaset, visserligen kan jag få ner eländet men inte mer.
Föredrar faktiskt en lätt rosa Biff med Rött vin till och en frisk sallad.
Nej jag vill bara ge ett varningens ord för platsen, vi har stått där några gånger nu under vår och sommar och haft otur med de sk. Volvoraggarna varje gång.
Dessa startar sent ungefär kl. 20:00 och far runt med sina skrikande däck, drar upp en otroligt massa grusdamm då dom lämnar asfalten och kan hålla på en bra stund. Ringer man Blålys så sitter man bara där och väntar på ingenting, nä vi har gett upp dessa gånger.
Vi åkte innan Blålys anlände, vilket dom säkert inte gjorde heller.
Ställde oss på A6 på baksidan, ingen som störde oss på hela natten faktiskt.
Det tråkigaste var Toan på platsen nere vid sjön, totalt sabbad så man mådde tjyvtjockt, fattar inte hur någon kan skita ned på detta vis.
Platsen är ju jättefin i vanliga fall, men nu under sommartid ska det tydligen bara sabbas .
Tant Sture

Har stått vid Oset inatt. Lugnt och tyst. Inte minsta oväsen. Har dock inte kollat toan.

Toppen