• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Surströmming i Huskvarna

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Surströmming i Huskvarna

Nu är surströmmingen inköpt, nubben lagd på is, husbilen på plats vid Oset. Flera bilar redan här. Festen kan börja!

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Surströmming i Huskvarna

Lite sent omsider kommer här några bilder från kalaset.

P1000362.jpg

Här anländer läckergommarna.

P1000360.jpg

Rolf och Monika hade varit vänliga att bistå med ett tält. (Förmodligen för att stänga in de ljuvliga dofterna så de inte skulle locka till sig matfriare.) Men varför lutar tältet Rolf? Du hade väl inte......innan?

P1000366.jpg

Så öppnades burkarna och spred odö..... förlåt, vällukt menar jag, till allas glädje och som fick munnen att vattnas. Gästerna kastade lystna blickar på delikatesserna.

P1000361.jpg
När dofterna spred sig så var det tydligen fler som blev sugna på surströmming för två bilar som stod nära tältet försvann med en rivstart. De skulle väl till affären innan den stängde?
:D

P1000363.jpg

Så kan festen börja!!!

P1000370.jpg

Är det någon som vet hur surströmming skall ätas så är det väl en riktig norrlänning, i förskingringen i och för sig, men ändå.

P1000367.jpg

Fler anslöt sig såsmåningom, men de hade med sig annan mat som var människovärdig. Det sa de inte, men tänkte det säkert?

P1000371.jpg

För att travestera Albert Engström: Dessa drycker kräver surströmming!
Men gräddfilen och mellanmjölken skall bort!

P1000368.jpg

Fast vissa föredrar att skåla i mjölk!! Mjäkigt, givetvis vägrade vi andra. Är det kalas så är det.
De var allt för idag
//W

Toppen