• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Surrande ljud

F

F.d. 15362

Guest
Hej alla där ute,
Undrar i fall någon vart med om detta problem, vi lämna in våran bil på service och när vi fick tillbaka den så hörde vi att när man slår på tändningen låter det som en pump drarigång, Samma är det när vi stänger av tändningen då surrar pumpen ca 30-60 sekunder, Vad kan detta bero på dom hittar inget fel på fiat verkstaden, Bilen är en fiat- 08 med 3liters motorn
PS: den drar mer disel en den gorde före ochså.
Hoppas någon har ett svar på detta hälsningar Märta och Tommy

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Surrande ljud

Det låter som motorns elektriska kylfläkt, den kan fortsätta en stund sedan man stängt av motorn.

F

F.d. 2673

Guest

Kan även vara vaccum-pumpen som har med bränsleinsprutningen att göra. Om man öppnar huven sitter den i mitten på översidan, dvs under vindrutetorkarna. Vår sån lever om och snörvlar, brummar och donar så fort man står still med bilen osv men försvinner när man kör med den. Första ggn jag hörde det tyckte både jag och frugan att det "måste ju vara nåt fel", men tydligen skall det vara så i lastbilar enl en uttråkad verkstadskille....

FredrikL

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2025

Har ni kollat så att dom inte satt på AC;n! Den surrar en hel del och drar också 10% mer bränsle när den är på!
Lycka till med surret!
Fredrik

F

F.d. 2673

Guest

Har ni kollat så att dom inte satt på AC;n! Den surrar en hel del och drar också 10% mer bränsle när den är på!
Lycka till med surret!
Fredrik

AC'n stänger av sig när man bryter tändningen väl?

Toppen