• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Surfa billigt i Spanien, köp kontantkort!

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Gick i en liten mobil-phone butik och frågade om kostnader för att kunna surfa i Spanien. Blev positivt överraskad då det fanns MASMOVIL månads-kontantkort med Spanskt nummer och 240 Gb surf. Kostnad 15€!
Detta hade jag ingen aning om när butikskillen förklarade att alla på campingen handlar hos honom. Det fanns även andra ”billiga” alternativ hos en annan operatör om man köpte fler månader. Jag testade det nya SIM-kortet (i mobilen) och det fungerar klockrent. Lite kladdigt med 2 ”kort” (ett fysiskt och ett inbyggt) i mobilen, troligen mycket lättare med en router, men surfen gick i 5G, helt suveränt!
Ska se vad som händer efter en månad och hur man fyller på nya 240 Gb och då blir det troligen adjös till dyra Telenor (100Gb för 449kr )…

Andeel

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
32956
Medlemskap
2025
Har också använd den, bara fylla på med pengar förre 28 dagar (webbsida från masmovil, logga in med telnummer) så startar nästa månad utan problem med samma abonnemang.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Funkar det bara i Spanien, eller även i övriga EU? Tänker surf!
Verkar fungera i EU

Varaktighet och förnyelse.
Kupongen är giltig i 30 kalenderdagar från aktiveringen och kan förnyas av sig själv så länge du har ett saldo. Det vill säga, om du har aktiverat den 10:e i månaden kommer den att vara giltig till den 9:e kl. 23:59 följande månad.
Om du inte har ett saldo vid tidpunkten för förnyelsen kommer det att migreras till en basränta (BASE RATE). Samtal i denna taxa faktureras med 0 €/min (de första 10 minuterna) mellan MASMOVIL-mobiler och 0,06 €/min för andra operatörer. Överskridande av denna gräns kommer att faktureras med 0,06 €/min + etablering 0,18 €.
Om du vill återaktivera den, se till att du har tillräckligt med saldo och skicka ett SMS till 2377 med ordet: MM3GB, MM15GB, MM20GB, MM60GB, MM240GB, MM240GBPLUS enligt den GB du vill ha.
MASMOVIL PRISUPPGIFTER FÖR INTERNATIONELLA SAMTAL

Inklusive 59 länder i internationella protokoll.
Åtgärdat
: Andorra, Argentina, Costa Rica, Gibraltar, Japan, Marocko, Nya Zeeland, Panama, Paraguay, Dominikanska republiken, Ryssland, San Marino, Schweiz, Turkiet och Venezuela.
Fasta telefoner och mobilnät: Australien, Belgien, Brasilien, Bulgarien, Chile, Colombia, Cypern, Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Hongkong, Indien, Irland, Island, Israel, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Mexiko, Norge, Peru, Polen, Portugal, Puerto Rico, Rumänien, Singapore, Slovakien, Slovenien, Sydkorea, Storbritannien, Sverige, Thailand, Storbritannien, Tyskland, Ungern och USA.
Exklusive premie- och premienummer
INFORMATION OM MASMOVIL ROAMING-BILJETT

Roaming och internationella samtal.
Ring och använd dina uppgifter i alla länder i Europeiska unionen som om du vore i Spanien. Kontrollera data och roamingavgifter när du använder din mobil i andra länder. För internationella samtal från Spanien till andra länder, kolla våra internationella priser. Du kan också lägga till en internationell samtalsbonus från din mobil.
MASMOVIL KOSTNADER INGÅR INTE TARIFF DETALJER

Kostnader ingår ej.
SMS: kostnaden för att skicka till nationella nummer kommer att vara 0,50 € moms inkl., SMS från Spanien till länder utanför EU 0,90 € moms inkl. och SMS som skickas roaming till länder utanför EU 1,50 € moms inkl.
Samtal till särskilda nummer: samtal till specialnummer (901, 902, 70X, etc...) ingår inte, Kontrollera priserna.
MASMOVIL USO PRISDETALJER

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Verkar fungera i EU

Varaktighet och förnyelse.
Kupongen är giltig i 30 kalenderdagar från aktiveringen och kan förnyas av sig själv så länge du har ett saldo. Det vill säga, om du har aktiverat den 10:e i månaden kommer den att vara giltig till den 9:e kl. 23:59 följande månad.
Om du inte har ett saldo vid tidpunkten för förnyelsen kommer det att migreras till en basränta (BASE RATE). Samtal i denna taxa faktureras med 0 €/min (de första 10 minuterna) mellan MASMOVIL-mobiler och 0,06 €/min för andra operatörer. Överskridande av denna gräns kommer att faktureras med 0,06 €/min + etablering 0,18 €.
Om du vill återaktivera den, se till att du har tillräckligt med saldo och skicka ett SMS till 2377 med ordet: MM3GB, MM15GB, MM20GB, MM60GB, MM240GB, MM240GBPLUS enligt den GB du vill ha.
MASMOVIL PRISUPPGIFTER FÖR INTERNATIONELLA SAMTAL

Inklusive 59 länder i internationella protokoll.
Åtgärdat
: Andorra, Argentina, Costa Rica, Gibraltar, Japan, Marocko, Nya Zeeland, Panama, Paraguay, Dominikanska republiken, Ryssland, San Marino, Schweiz, Turkiet och Venezuela.
Fasta telefoner och mobilnät: Australien, Belgien, Brasilien, Bulgarien, Chile, Colombia, Cypern, Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Hongkong, Indien, Irland, Island, Israel, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Mexiko, Norge, Peru, Polen, Portugal, Puerto Rico, Rumänien, Singapore, Slovakien, Slovenien, Sydkorea, Storbritannien, Sverige, Thailand, Storbritannien, Tyskland, Ungern och USA.
Exklusive premie- och premienummer
INFORMATION OM MASMOVIL ROAMING-BILJETT

Roaming och internationella samtal.
Ring och använd dina uppgifter i alla länder i Europeiska unionen som om du vore i Spanien. Kontrollera data och roamingavgifter när du använder din mobil i andra länder. För internationella samtal från Spanien till andra länder, kolla våra internationella priser. Du kan också lägga till en internationell samtalsbonus från din mobil.
MASMOVIL KOSTNADER INGÅR INTE TARIFF DETALJER

Kostnader ingår ej.
SMS: kostnaden för att skicka till nationella nummer kommer att vara 0,50 € moms inkl., SMS från Spanien till länder utanför EU 0,90 € moms inkl. och SMS som skickas roaming till länder utanför EU 1,50 € moms inkl.
Samtal till särskilda nummer: samtal till specialnummer (901, 902, 70X, etc...) ingår inte, Kontrollera priserna.
MASMOVIL USO PRISDETALJER
Var har jag saldot?

Toppen