• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

sur

F

F.d. 55293

Guest
Som sagt är lite sur idag. Ska besiktiga min bil på fredag (ej husbil). Såg nu när jag kom hem ifrån jobbet att jag har fukt i en strålkastare -05:a.
Skiiiiit kostar ju multi. Trösta mig ,-)
Lena Sunesson

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: sur

Plocka ur insatsen och lägg den med glaset nedåt i ugnen (60-70 grader) några timmar, så brukar det torka ur.
Calle

Senast ändrad:

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

kolla så att det inte finns någon skada i tätning mellan glas och reflektor. Ev skada tätas med epoxy.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Ett alternativ är att plocka ur lamphållaren o blåsa in varm luft med hårfönen. Gjorde det för några år sen när jag inte hann få tag i ny insats innan besiktningen. Skönare att meka när det är varmare ute

Siv o Hans

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
977
Medlemskap
2023

Hej Sunesson.

Detta hände mej också en gång , med fukt i strålkastaren när jag skulle besiktiga bilen .

jag tog bort glödlampan , blåste med en hårtork med full värme på i halva hålet så den fuktiga luften kom ut ,

efter tio minuter var det tort och fint satte tillbaka glödlampan , och kunde besiktiga bilen utan anmärkning .

God tur .

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Hårfönen verkar vara ett bättre alternatriv än ugnen. Varför gjorde inte jag på det sättet?
Calle

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Möjligt, men det kan också bero på att jag aldrig har använt nån hårfön över huvut taget, och värmepistolen är nog lite för våldsamt att gå på med.
Calle

Toppen