• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Supertalang!

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Sv: Supertalang!

Jag tror mig förstå hur Du tänker, Jappe. Det är oerhört viktigt att vuxenvärlden hanterar barns och ungdomars talanger och färdigheter på deras egna villkor. Tyvärr händer det alltför ofta att vi vuxna överför sådant till att bli vuxenvärldens glans och ära.
By the way, har jag ett barnbarn (Hilda, 12 år) som tränar och tävlar i konståkning på ett framgångsrikt sätt. Hon tränas och coachas av familjen Majorov, d.v.s. föräldrarna till Alexander (Sasha), Sveriges manlige stjärna, som i dag inleder sitt korta program i EM i Budapest.
Vi har diskuterat Hildas hårda träning och matchning många gånger och hennes mor (min dotter) är mycket observant på hur Hilda känner sig och reagerar på tränarnas oerhört hårda krav. Linda, mamman, säger att hon själv skulle ha lagt av för länge sedan medan Hilda själv fortfarande tycker det är jättekul och stimulerande. När det inte känns så mer är det dags att direkt hoppa av utan att det känns som någon prestigeförlust. Sådant är viktigt att vi vuxna är förberedda på och att vi framför allt har skapat den förståelsen och acceptansen hos våra barn och ungdomar.
Nåväl, det blev en lång utläggning p.g.a. ett enda, men oerhört omfattande och värdeladdat ord.
//Kjell

ejerblom

FD HBK Medlem
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Supertalang!

När det gäller talanger hos barn är det väl inte enbart svart eller vitt.
Man får ju utgå från att föräldrarna värnar om barnen på bästa sätt.
Kan väl knappast ignorera en förmåga till utveckling.
Så länge han eller hon tycker det är det roligaste i livet och vill utvecklas
är det väl bara att se till de inte exploateras i kommersiellt syfte.

Toppen