• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Super-Amazon

F

F.d. 5322

Guest
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Super-Amazon

Vad dum jag var som sålde min första bil en Amazon ett år äldre än jag för 1000Kr.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

:mcride:Här är en länk till en kille som kan trimma bilar!!!! www.limmet.se/

Jo Limmet kan han och även hans kompis Daniel med sin S2:a.

En jobbarkompis slitsade en Amazon på längden och breddade den 10cm samt blev det en rakställd T5r motor ihop med en Jaguar bakaxel,Corvette framvagn och Citroen hydralik samt flipfront .
AMAZON ZTEALT

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Nja....
Jag uppskattar det mesta som har med motorer/drivlina, husbilsbyggen etc. att göra!
Har under åren bl.a. fått nöjet att åka med en sträck i en rallycrossbil, grymt!

But, it's all comeback to power in the end! TopFuel! :)
Skillnaden när man slår över till Nitro e. varmkört på mettis.... Waovvv! +4000Hk in alles runt 8K

Om jag skall kommentera filmen, tror inte Ferrarin haft en chans ens på banan med tanke på den omåkningen! :twitcy:
Fanns en annan grym Amazon i Olskroken under 90-talet. Röd med en V8 i... Gick oxå "rätt" duktigt!

Annars tror jag att Honsa's Gröna Mustang i Gbg är den mest meriterade bilen
i Sverige gällande snabbast Original gatbil! Där hade Ferrarin oxå fått se sig omåkt! ;)

Men det är klart, en vinterdag i Värmland kanske inte är optimalt varken för en Ferrari el. en väl "justerad" bakhjulsdriven Jänke V8'a? :rolleyes:

Opppss.... -85 Körde en kille av i Piteå i närmare 300blås med sin Topfuel, undra varför han hade låst ratten????
Sveriges tack & lov hitintills värsta TopFuel krasch... Han bröt 3revben... Ganska Galna personer dessa, oavsett om de låst ratten eller ej! ;)

OT... Denne person som senare samma år vann EM i TP.

Tusan... Snart lika dyrt att köpa en Amazon som en gammel Ferrari! :wub:

Du menar dom som sysslar med Blyfot/Rattlåsracing? :D

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Det är nog inte så mycket som är orginal på den Mustangen utom beteckningen i så fall?
Angående bilar med mycket höga effekter så har jag sett många sådana bli direkt förnedrade av ganska enkla bilar så fort det svänger. Tycker forfarande att det är mycket roligare när det svänger, och helst mycket, då kommer förarens talang in också, inte bara vem som har mest motor! :)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Når dere snakker om Audi så er denne A3 i "standard utgave" rå nok: TS-Racing Chip Senter de gutta hadde en kraftigere motor og, men da ble de omdøpt til "Ta Sjansen Racing" - motoren holdt ikke mange minutter om gangen under race. Tror det var 1600 hk fra samme blokk! Nybilen en R4R har jeg ikke tuning data på, men den skulle bli heftig!

F

F.d. 5322

Guest

Är det åtta minuter man brukar säga att de värsta dragracingmotorerna har som livslängd?
I så fall är det lika länge som en gevärspipa. :santa-5-icon:

Men å andra sidan kommer man ju ganska långt på åtta minuter.
Tänk vad utvecklingen går fort. I min "super-Amazon" hade jag 185 Hk och det var mycket i början på 80-talet. Det tog lååååång tid innan man fick upp en B20 i 200 Hk - och den höll inte särskilt länge.
Om jag inte minns fel var det Växjö Bildelar som var aningen före KG Volvotrimning med att uppnå detta magiska tal, med deras Topflow-motor.

F

F.d. 50069

Guest

Här är en annan Volvoåkare ( 240)som också kan köra bil! Kolla så lugnt han jobbar även om det går brett och fort! Detta är bilkontroll!

släggräsern åker RIKTIGA linjer 1 på asfalt -07 - YouTube

Jo, jag testade Gotland ring i somras med Husbil !!
De så helt onödigt att jag inte fick köra fortare än 70km/h....Hepp det gick inte. Kanske på långa rakan, men knappt.

Anders som är stollig!

Toppen