• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sunt förnuft?

F

F.d. 25411

Guest
Är det sunt förnuft eller skrivna regler för respektive ställplatser i Sverige som gäller betr hur länge man kan stå uppställd. En del jämför det med gästhamnsplatser. I det fallet är det ju hur mycket pengar man vill lägga på en sådan gästplats inte hur länge man får ligga kvar.
Ibland får jag en känsla av, när jag läser inläggen, att det är väldigt delade åsikter om
ovanstående.

Ann, nybörjare som husbilsägare

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Sunt förnuft?

Vad menar du med länge?

Jag tror att på vissa finns inga regler och på andra finns regler. I Smygehuk (gratis) står inget om hur länge man får stå. I Skanör stod en Tysk 2011, 4 dagar. Sen är ju frågan varför man skall stå på en stellpltas en längre tid.

Du får säkert många andra svar också.

F

F.d. 25411

Guest

Jag menar helt enkelt att finner jag en trevlig och mysig ställplats undrar jag om du, som med erfarenhet, kan svara på om man kan stå där mer en ett dygn. Min fråga var om det finns föreskrifter på ställplatserna huruvida det är tillåtet att stå på dessa längre en ett dygn.

D

Deleted member 11118

Guest

Jag har på de ställplatser jag varit inte sätt några föreskrifter mot att stanna mer än ett dygn.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

På flere populære plasser finnes det oppslag om maks antall døgn, noen steder står det 24 eller 48 timer. For gratisplasser er dette for å kunne bli kvitt visse uønskede grupper som gjerne slår leir for noen uker om gangen.

Toppen