• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sundsvall - Södra Berget, Vandrarhem

F

F.d. 1158

Guest
Det var nobben att stå här och tre kilometer runt Sundsvall

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Sundsvall - Vandrarhem

Vänligen förklara närmare vad du menar med "nobben".

Parkera måste du kunna göra!

F

F.d. 50609

Guest
Sv: Sundsvall - Södra Berget, Vandrarhem

SM i trådlyft, men jag hamnade här av en ren slump och kom att tänka på Norraberget och Gaffelbyn, Där finns en stor fin grusplan där det så länge jag kan minnas har varit okej att parkera, nu kollade jag "google map" /street view och blev minst sagt fundersam över skyltningen...därav vill jag fråga om detta är något som ni tycker är en "ställplats värd att rapportera"?

Vi står gärna på liknande platser och löser tömning på Trafikverket´s rastplatser.

Norraberget sundsvall.jpg
62.399866,17.302962

Finns på sommaren rätt mycket trevligt att se och göra i närområdet, (Norra Berget), Gaffelbyn (STF), Motionsspår,Grankotten (Restaurang Grankotten | FestvÃ¥ningsalternativet 140 meter över havet), Sundsvalls stolthet "glasspinnen" och en "bulle" ner på stan kostar ingen förmögenhet (ca.150kr), (tips gå ner och åk hem).
Och vad jag vet har det aldrig varit avgiftsbelagt, saknar dock all form av service men vatten går att fylla på vilken närbelägen (inget promenad avstånd) bensinstation som helst. Vandrarhemmet ligger 100 meter bort, men vad dom tycker saknar helt betydelse, dock kanske dom kommer på till sist att dom skulle kunna utöka sin service med en ställplats med service.

F

F.d. 55528

Guest

Skyltningen på bilden betyder att det bortom P-förbudsskylten ar en zon med generellt P-förbud förutom på markerade P-platser.

/ TommyQ

F

F.d. 50609

Guest

Denna parkering utgörs utav en grusplan med skyltade parkeringsrader, inget som som talar om hur bilen ska placeras på den ytan, (längden/bredden/snedden)inga linjer eller annat, därför kan man stå (lär inte vara så populärt) längs med om man har stor bil (vår är lättparkerad med sina 6m) tidigare så har bilar med husvagn och husbilar oavsett storlek kunnat parkera ut med kanterna, minns inte att zontavlan stått där tidigare,

jag får ofta en känsla när jag läser på forumet att att dom enda ställplatserna som duger i Sverige är dom som ligger mitt i centrum och helst ska vara gratis och erbjuda minst tömning/fyllning är dom enda som duger...
Oftast går två av dom önskningarna att uppfylla men inte alla tre.

Toppen