• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sunblocker, vilken modell tyckte du höll bäst kvalitet ?

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2025
Om du provat olika Sunblocker, vilken modell tyckte du höll bäst kvalitet?
Öljetter, remmar, öglor och tyg.

Livsnjutaren

HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2025
Thule är mycket bra kvalitet och man ser ut genom den ventilerande väven, men jag tror nog priset är en faktor som gör att många väljer silverduk med diverse hemma lösningar istället!

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Thule är mycket bra kvalitet och man ser ut genom den ventilerande väven, men jag tror nog priset är en faktor som gör att många väljer silverduk med diverse hemma lösningar istället!
Sen kan man tänka på att när det är mörkt ute och belysningen är på inne i bilen så ser man in om man har den typen av skydd..

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2025
Jag såg att det fanns något som heter "Silverfilt" men den var lite kort i rocken, om man säger så 140cm.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har haft Thule med kederlist i en herrans massa år. Har både front och sidoblocker. (Hette nog Omnistor när jag köpte för ca 15 år sedan.)

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Vi köpte motsvarande "Sun blocker" på Amazon.
Betydligt billigare än originalet och silverfilt.
Vill minnas att en 6 meters (höjd ~2.5 meter) med öljetter, kostade runt 500-600kr.

Köpte även en påse med fästkrokar som man drar in i skenan på markisen.
20st kostade en hundring. Mot marken blev det tältpinnar från Biltema.

Använde den i Italien, och den funkade bra.
Inte lika mycket här hemma, så svårt att vardera kvalitén.

peter_blågräs

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
40147
Medlemskap
2026
Har Thules varianter. De är gjorda av nåt slags plastväv som gör dem dels mycket lätta att vika och stuva, dels väldigt snabbtorkande. Och de skyddar förvånansvärt bra om det kommer regn.

Förra våren skaffade jag ett markisförtält som jag använder ofta. Men sunblocker ligger kvar i garaget och används vid kortare stopp. Nästa gång - om det blir någon - så köper jag samma.

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
På vår husvagn i Santa Pola satt det en sunblocker från Obelink när vi köpte den 2019. Den sitter kvar och fungerar lika bra fortfarande. Dämpar solen rejält och vi kan se genom den. Att hålla 6-7 år på helår i den spanska solen tycker jag är kvalitet.

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2025
På vår husvagn i Santa Pola satt det en sunblocker från Obelink när vi köpte den 2019. Den sitter kvar och fungerar lika bra fortfarande. Dämpar solen rejält och vi kan se genom den. Att hålla 6-7 år på helår i den spanska solen tycker jag är kvalitet.
Tack.
Det är kvalitet i så fall.
Ett vanligt solsegel hemmavid håller knappt 2 sommarsäonger.

Toppen