• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SUGEN PÅ EN PROMENAD ???

T

Teddi

Guest
Sv: SUGEN PÅ EN PROMENAD ???

anders,,de va de grymmaste!!att dom vågar,,tänk en 3-D:visning,,:) svindel är mitt stora dilemma,,men ett lass nervtabletter--nåra flak öl så kanske,,ja har varje fall lagt in den på favoriter, tack för dessa klipp!!!teddi,,

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Det sägs att dyslektiker har lite avvikande hjärnor. Kanske är det så, för en sådan där promenad skulle jag nog fixa:wideeyed:
bosse b

Gert O.

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022

Du, Bredo...skryt och skräpp som vi säger i Skåne.
Ingen skulle nånsin förmå mig att ta ett steg på denna "stig"!!
Hälsn
Gert:twitcy:

T

Teddi

Guest

tjena bosse,, dyslektiker,,en pik?? i så fall tycker ja du kan knalla iväg på denna promenad med en betongsäck,ett o annat potthål,,:), väldigt svårt att tolka, synd,,,,

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

tjena bosse,, dyslektiker,,en pik?? i så fall tycker ja du kan knalla iväg på denna promenad med en betongsäck,ett o annat potthål,,:), väldigt svårt att tolka, synd,,,,
Trotts at jag har två rätt stavningsprogram i datorn, så fattar dom inte vad jag menar i bland. mycket mindre kann rätta
När jag hoppade fallskärm var det muntliga instruktioner.som tur var
bosse b

T

Teddi

Guest

vadvilldubosssseeee?:)fan,,nu måste ja bara få lite kit,, menar du bosse på fullaste allvar att du har svårt att läsa mej??
i så fall den tredje gången under min tid här,,är de så fruktansvärt illa?? ja tänkte i så fall att du kunde ge mej lektioner:),,de får bara inte va på detta vis,kom igen bosse,,ge mej ett svar,,

ja tar det som en äkta dyslektiker,,:) är det på detta vis så begär jag mitt utträde,, de finns ingen som helst anledning att ta denna skit,, speciellt inte från en fallskärmshoppare som inte gjort de sista hoppet,
fan va lessen ja blir,,,,

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest

Skulle nog föredra denna väg - om det ska vara i fjällen
CITYGUIDE® Item Details
och många andra i Schweiz.
Handlar det om vandring, föredrar jag det flacka landskapet.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

vadvilldubosssseeee?:)fan,,nu måste ja bara få lite kit,, menar du bosse på fullaste allvar att du har svårt att läsa mej??
i så fall den tredje gången under min tid här,,är de så fruktansvärt illa?? ja tänkte i så fall att du kunde ge mej lektioner:),,de får bara inte va på detta vis,kom igen bosse,,ge mej ett svar,,

ja tar det som en äkta dyslektiker,,:) är det på detta vis så begär jag mitt utträde,, de finns ingen som helst anledning att ta denna skit,, speciellt inte från en fallskärmshoppare som inte gjort de sista hoppet,
fan va lessen ja blir,,,,

Teddi, nu tror jag att du har missuppfattat bosseb helt och hållet. När jag läste hans inlägg, så uppfattade iallafall jag att han syftade på sig själv. Han har tydligen hört att detta påstående, och eftersom han (som jag uppfattar det) är dyslektiker själv, och inte känner att denna promenad skulle vara något problem, så menade han att påståendet om att han inte skulle vara riktigt normal i så fall stämmer väl in på honom.

Stämmer det inte så bosseb, att det var så du menade?

Jag själv får mardrömmar av såna grejer, huvaligen, hemskt!!!

/Ludde

T

Teddi

Guest

men älskade annette,,ja får ju inget svar,,de e ju bara att läsa dom två inlägg som han gjort, kan man skriva de första med stor bravur,,så behöver man ju inte fejka de andra,,,

ja vill inte ha nåra mer psycosociala påhopp,,de räcker med dom innan,,ja vill vara med här som en kompis,,en god sådan,,ja har lovat så mycke så ja kan bara inte lägga ner nu,,

skriv till mej bosse,,vi är vuxna människor,,gör du inte detta så får ja ingen hum om vad du menar,,ja gör inte detta på djävelskap,,utan misstolkar vi varandra så måste vi också ta tag i det,,

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Svar till Bohman, har oxså varit på hjässan , ett tag fanns en kiosk där ,varorna kördes upp med en Folkvagn (bagge),det var innan fyrhjulingarnas tid kanske tidigt 70tal,,annnars är det fint på Omberg särskilt på våren kan varmt rekomnderas till er som inte varit där!!!

H

hianders

Guest

Appropå promenader i otillgänglig terräng (delvis i alla fall) så kan vi rekommendera Prekestolen (Preikestolen) utanför Stavanger och vid Lysefjorden. 640 m ö h. Vi gjorde den promenaden med fyra hundar och det var bitvis tufft att klättra på stenar och klippbock men däremellan bra promenadstigar. Och så mycket folk vi mötte!! När vi var nästan framme så kommer det ett par joggandes förbi oss och vi mötte dem också när de var på väg ner - gissa om det sved!!!

Fantastisk utsikt men vi var inte närmare än 20 meter cirka från kanten. Googla på Prekestolen så förstår ni!:twitcy:

fru hianders/Inger

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

men älskade annette,,ja får ju inget svar,,de e ju bara att läsa dom två inlägg som han gjort, kan man skriva de första med stor bravur,,så behöver man ju inte fejka de andra,,,

Han kanske inte är inloggad, vad jag kan se av hans andra inlägg så gällde hans svar honom själv, och att han t.o.m. var glad att instruktionerna på fallskärmskursen han deltog gavs muntligen och inte skriftligen, eftersom han enligt honom själv, verkar har svårt att skriva och läsa. Tror verkligen inte att det var riktat till dig.

F

F.d. 14324

Guest

Hej teddi.
Jag instämmer med Ludde, jag tror verkligen inte att det var menat som en pik till dig.

Men vilken promenad människan i filmen gör!!! herrejxxxxx!!! scared.gif
Aldrig, och då menar jag aldrig att jag skulle göra det där.

Jocke

ps :confused: Men man ska aldrig säga aldrig, är det inte så man brukar säga?

F

F.d. 58573

Guest

Teddi

Vi har tjafsat kring detta ämne tidigare och jag vill verkligen ha klart utsagt att dyslexi varken är något att skämmas för eller att skämta om, ett problem för den drabbade men ofta nog förenat med både stor förmåga och stor begåvning.

Jag har haft svårt för ditt sätt att skriva, med genomgående små bokstäver och avsaknad av skiljetecken. Gör texten svårläst och gör budskapet onödigt otillgängligt. Men, som sagt, jag tycker inte det liknar det vi brukar karakterisera som dyslexi.. Och man vänjer sig som läsare och jag tar numera med intresse del av dina inlägg.

Men den du grälar på nu skriver däremot som man förväntar sig av en dyslexiker och jag föreslår att du ligger lågt.

Med vänlig hälsning
aake

PS. En häftig promenad, i klass med Luddes Flygekorr-äventyr.

F

F.d. 50069

Guest

Jag tog till Hjässatorget på Omberg som en liten motpol till denna helstolliga himlastig.

Precis som Lars å Margareta så riktigt påpekade så hade Kioskägaren en gammal bubbla som han klättrade upp till kiosken med!

Idag med alla fyrhjulsdrivna bilar är det kanske ingen större bedrift men jag kan lova att när vi var där på skolresa i början på 60-talet var det en syn :).

Nu har jag inte kollat in våran ställplatslista över just Omberg, men det kan verkligen rekomenderas att ta en liten helgtur hit. Det finns rätt så många ställen att övernatta på med husbilen!

Jag är ju som närboende Östgöte lite färgad, men vi har ju en del att bjuda på i detta område kring Omberg.

Detta säger lokalpatrioten Anders.

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Teddi, nu tror jag att du har missuppfattat bosseb helt och hållet. När jag läste hans inlägg, så uppfattade iallafall jag att han syftade på sig själv. Han har tydligen hört att detta påstående, och eftersom han (som jag uppfattar det) är dyslektiker själv, och inte känner att denna promenad skulle vara något problem, så menade han att påståendet om att han inte skulle vara riktigt normal i så fall stämmer väl in på honom.

Stämmer det inte så bosseb, att det var så du menade?

Jag själv får mardrömmar av såna grejer, huvaligen, hemskt!!!

/Ludde
Givet vis var det mig själv jag menade. Diagnosen är i och för sej inte ställd Men faktum är att det brukar bli lika många fel som rätt när jag skriver. När jag gick iskolan hette det trög i huvudet.
När det gäller promenaden så görs den ju med fallsele, förankrad med karbinhake i en viere som är fastsatt i berget. Då är det ju "bara" att lita på utrustningen, och tåla synintrycket. Vilket jag är ganska säker på att jag gör.plöjnings VM 032.jpg
Andras fel och brister kommenterar jag aldrig. Jag har fullt upp med mina.
Vänliga hälsningar bosse b
Hoppas du blir lite gladare Teddi.

Senast ändrad:
F

F.d. 58547

Guest

Bosse B är en urtrevlig person och ingen person som skulle hacka på någon!
Jag har själv träffat honom./susanne

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

I juni 2011, samtyckte de regionala styrelserna i Andalusien och Málaga att dela kostnaderna för att restaurera (inkl. bilparkering och museum) Caminito del Rey (kungens lilla stig) till en kostnad av 9 miljoner €.

Projektet kommer att ta ungefär 3 år att färdigställa. Många av de ursprungliga detaljerna kommer att bevaras och mycket av det nya som byggs kommer att gå i den gamla stilen.

800px-Caminito_del_Rey_4.jpg

Toppen