• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Succe för husbilsparkering

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Succe för husbilsparkering

Nu måsta jag fråga dig Bengt-Åke, varför skall du skicka notisen till kommunledningen i Varberg?

Det finns en utmärkt ställplats nere i Apelviken, en lagom promenad och du är i centrum av Varberg!

I år kom det en ställplats på Getterön, en plats som Länsstyrelsen inte gick med på men kommunen byggde den ändå, trots att det i någon tråd har riktat anklagelsen mot kommunen.

Jag tycker verkligen att dom försökt dra sitt strå till stacken, hur många platser finns det i Falköping??

Vi måste kunna skilja på äpplen och päron

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Var det inte så i ett inlägg att dom hade tagit bort den parkeringen vid fästningen och många husbilar hade fått en massa böter samt att någon hög "nisse" i kommunledningen hade en släkting som ägde Apelviken och att komunen ville att husbilarna skulle ta in på camping istället för "fricampa" .

Jag skickade även mail till komunen och fick svaret att dom ville få bort husbilarna från centrum .

Senast ändrad:
F

F.d. 25017

Guest

Och Mörbylånga!

Jag tror att Mörbylånga kommun har ändrat inställning tack vare den upprörda stämning som de fick ta del av sedan de satte upp förbudskyltar för husbilar i alla hamnar och kommer nog med några överaskningar nästa år.
/Tommy

Tryckte visst på fel knapp
icon8.gif

Senast redigerad av en moderator:
I

Iveco 35

Guest

Hej. Nu under skördefestveckan har man släppt på förbudet, förövrigt är det bara hamnarna i Färjestaden, Mörbylånga och Grönhögen som förbudet gäller övriga hamnar är du välkommen till. Olle.

Toppen