• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Styrservomontage Ducato89

F

F.d. 54552

Guest
Någon som har eller har bilder på fästen till mekanisk styrservopump till en Fiat Ducato 89 bensinare.
Har styrväxel, servopump med remskiva. Men tyvärr saknar jag fästen och slangar.

Urban Strömbäck
070/3728827
Mail: urban.stromb@gmail.com
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag gick igenom allt jag hade till mitt chassie alltså det lilla chassiet och det fanns ingenstans någon styrservo, kanske lilla chassiet med besinare inte ansågs behöva servo.
Jag vet att det satt på det långa chassiet men där skiljer det ju en del i framvagnen så kanske svårt att få ihop det. Affe Zell satt ju dit ett elservo på sin bil och var helnöjd men han fick ju kapa ett hål i torpedväggen bakom reservhjulet så det fick han nog lämna hemma stod rätt mycket om det i några trådar för några år sedan bara att söka. Den som absolut vet allt sånt där är ju Jankro som har en bensinare och kan precis allt om alting.
Problemet är att du som intresserad inte har tillgång till en hel del trådar men för 200kr kan du bli det och få lite tjusiga dekaler och en hel del rabatter på färjor.
Vet att det står både vanliga c25 och en skrotad husbil på ålands bilskrot som man kan ringa och fråga de var billiga blev erbjuden en växellåda billigt men tillfällig sjukdom gör att jag får lämna det projektet. De har eu på åland.
Finns en del material på den engelska talbotklubben som man kan hitta bara genom att skriva in sej som medlem problemet är ju högerstyrningen men det är väl bara att spegelvända.
 
Toppen