• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Styrpanelen för elektronik

F

F.d. 29819

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Dukato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Adriatik
Husbilsmodell: Adriatik
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Elektronik
Kontrollpanelen i bodelen.

Vi köpte en Adriatik för några månader sedan, i den är en kontrollpanel monterad som har beteckningen: "Control and Switch Panel LT 500".
I den till bilen medföljande handboken beskrives panelens funktioner på ett mycket dåligt och oöverskådligt sätt.
I bilen är även batteriladdare och säkringar mm.mm inbyggt i en enhet under en av sittstolarna den har beteckningen: "Elektroblock EBL 226". Lika summariskt beskriven i handboken.
Jag tog kontakt med tillverkaren och efterlyste en utförligare funktionsbeskrivning för nämnda enheter.
De sände omgående över fullständiga beskrivningar, omfattande 16 st A4-sidor till varje enhet. Det visade sig att en hel del inställningar och funktioner inte alls finns med i bilens handbok.
Exempelvis skall totala batterikapaciteten ställas in via kontrollpanelen, för att laddningen av batterier skall bli optimal, samt ytterligare flera andra funktioner som man kan komma åt via panelen.
Här kan beskrivningarna laddas hem: (tror jag :confused: )
LT 500: Panel LT500.pdf
EBL 226: Elktroblock EBL226.pdf
Här en bild på panelen:

Hälsningar Lars-Åke

F

F.d. 52975

Guest
Tänk vad mycket nytta man har av att vara med i denna klubb!!!!
Har en likadan panel i min bil, även lika summarisk "handbok". Kommer att ha stor nytta av filerna som du skickat med. Tack!!

Toppen